Show simple item record

dc.contributor.advisorKömür, Şevki
dc.contributor.authorKrasnokutskiy, Dmitry
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:02Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:02Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418489
dc.description.abstractOkuma becerileri dil öğretimin en önemli unsurlarından biridir. Özellikle İngilizcenin ikinci ya da yabancı dil olarak öğretildiği ortamlarda önemi bir kez daha artmaktadır. Yabancı dil öğretiminde okuma etkinlikleri dil kullanımı açısından bağlamın oluşturulmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışma, sesli düşünme protokolleri yardımıyla okuma görevi sırasında kullanılan stratejileri belirlemek amacıyla Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ELT bölümünün 6 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirildi.. Yüksek sesli düşünme protokolleri, akademik İngilizce okumaları üzerine çalışan öğrencilere ve diğer araştırmacılara çalışmalarında kullanılabilecek zengin bir veri toplama imkanı sağlayabilecektir. Bu çalımada ELT birinci sınıf öğrencilerine, biri genel ve diğeri akademik olmak üzere, iki okuma görevi verilmiştir. Bu okuma görevleri sırasında, öğrencilerin strateji kullananma durumlarını görmek üzere her bir okuma etkinliği için yedi soru yöneltildi. Okuma görevi öncesi, öğrencilere konu ile ilgili bilgi verildi ve düşüncelerini, eylemlerini ve fikirlerini yüksek sesle düşünmelerini ve bunları dile getirmeleri için bilgilendirme yapıldı. Daha sonra, elde edilen nitel veriler , öğrencilerin kullandıkları stratejileri belirlemek ve öğrenme yaklaşımlarına bazı ek detaylar eklemek için analiz edilmiştir. Bu analiz sonunda çalışmaya katılan öğrencilerin iki fazlı metni okurken kullandıkları stratejiler verilmiştir.
dc.description.abstractThis study investigates the case of six students of Muğla Sıtkı Koçman University, ELT Department in order to identify the strategies used during reading task with the help of think-aloud protocols. The analysis of think-aloud protocols allowed to gather data which can be used in other studies, as well as giving students an opportunity to get better with the help of properly directed strategy training. In the process of data collection, the first year ELT students were given two reading tasks, one general and another academic, with seven different questions aiming to reveal on task-reading strategies used. Before the tasks, students were informed and instructed for the procedures of think-aloud protocols. After that, the qualitative data were analyzed to determine the strategies the students were using during the reading task. Finally, strategies, obtained through think-aloud protocols were compared to conclude what exactly makes a good reader. Additionally, there was an investigation to determine strategy use differences for academic and non-academic readings.The analysis also revealed that students were very concentrated, had a big dependency on keywords, and were constantly reciting the data during both tasks. Many differences were identified between two tasks, such as lower self-evaluation during academic reading, which led to the lack of confidence as well as low range of strategies. Furthermore, total ignorance towards essential strategies such as transferring, memory strategies, note taking, guessing from the context were detected.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStrategies employed by first year elt students in an efl reading context: A case study
dc.title.alternativeİngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği okuma ortamında İngilizce öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerin kullandığı stratejiler: Bir durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10297551
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600516
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess