Show simple item record

dc.contributor.advisorAykaç, Necdet
dc.contributor.authorŞanlidağ, Mucize
dc.date.accessioned2020-12-29T13:03:56Z
dc.date.available2020-12-29T13:03:56Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418456
dc.description.abstractBu araştırma, devlet okullarında okutulan seçmeli zekâ oyunları dersinin ortaokul 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin matematik problemi çözme tutumlarına ve matematik problemi çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenle gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu, Muğla ili, Milas ilçesinde bir devlet okulunda öğretim gören 34'ü deney grubunda, 34'ü ise kontrol grubunda yer alan toplam 64 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada deney ve kontrol grubu öğrencilerine araştırmacı tarafından 29 hafta boyunca haftada beş ders saati Millî Eğitim Bakanlığı eğitim programlarına uygun olarak matematik dersi okutulurken, deney grubu öğrencilerine matematik dersine ek olarak haftada iki ders saati boyunca seçmeli zekâ oyunları dersi okutulmuştur.Araştırmanın verileri, Çanakçı ve Özdemir (2011) tarafından geliştirilen `Matematik Problemi Çözme Tutum Ölçeği` ve Kızılkaya ve Aşkar (2009) tarafından geliştirilen `Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Ölçekler, deney ve kontrol grubundaki öğrencilere, ön test ve son test şeklinde uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin normal dağılıma uygunluğu Kolmogorov-Smirnov testi ile tespit edilmiştir. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin matematik problemi çözme tutumları ve matematik problemi çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ön test ve son test puan ortalamaları arasındaki farkı belirlemek için t testi kullanılmıştır. Araştırmada; deney ve kontrol grubu öğrencilerinin matematik problemi çözme tutumu ve matematik problemi çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerinde anlamlı bir artış olduğu, bu artışın kontrol grubu öğrencilerine nazaran seçmeli zekâ oyunları dersi okutulan deney grubu öğrencilerinde daha fazla olduğu görülmüştür. Buna göre, seçmeli zekâ oyunları dersinin ortaokul öğrencilerinin matematik problemi çözme tutumlarını ve matematik problemi çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerini geliştirdiği söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Zekâ oyunları, matematik, problem çözme, öğrenci, öğretmen
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the effect of elective intelligence games course in government middle schools on mathematics problem solving attitudes and reflective thinking skills of 6th and 7th grade students. The study which was applied through quasi-experimental model with pre-test and post-test control group consisted of 68 public middle school students in Milas county in Muğla province, 34 of which were in the experimental group and the other 34 in the control group. In the research, the students of the experimental and control groups were taught mathematics in accordance with the Ministry of Education curriculum for five lessons per week for 29 weeks, while the elective intelligence games lessons were taught for the experimental group students for two lessons per week in addition to the mathemtaics lesson.The data of the study were collected by using `Math Problem Solving Attitude Scale` developed by Çanakçı and Özdemir (2011) and `Reflective Thinking Skill Scale for Problem Solving` developed by Kızılkaya and Aşkar (2009). The scales were applied to the students in the experimental and control groups as pre-test and post-test. The conformity of the data handled in the study to normal distribution was determined by the Kolmogorov-Smirnov test. In the experimental and control groups, t test was used to determine the difference between mathematics problem solving attitudes and reflective thinking skills for solving math problems, pre-test and post-test averages. In the study; It was observed that there was a significant increase in the reflective thinking skills of the experimental and control group students' attitude towards solving mathematics problem and reflective thinking skills, and this increase was higher in the experimental group students who were given elective intelligence games lesson than the control group students. According to this, it can be said that elective intelligence games course improves the attitudes of mathematics problem solving and reflective thinking skills for solving math problem.Keywords: Intelligence games, mathematics, problem solving, student, teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZekâ oyunları dersinin öğrencilerin matematik problemi çözme tutumlarına ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of intelligence games on students' attitudes of solving mathematical problems and reflective thinking skills for problem solving
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10224397
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid644936
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess