Show simple item record

dc.contributor.advisorÜstünel, Eda
dc.contributor.authorPehlivan, Dilber Simay
dc.date.accessioned2020-12-29T13:03:50Z
dc.date.available2020-12-29T13:03:50Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418421
dc.description.abstractHızla değişen dünyamızda teknoloji ve internet, yabancı dil öğrenimini geliştirmek için yeni ve önemli fırsatlar yaratmıştır. Dil eğitiminde kullanılan dijital teknolojiler, öğrencilerin öğrenci merkezli bir ortamda iletişim ve işbirliği becerilerini geliştirmelerini sağlamıştır. Bu gelişmelere paralel olarak eğitimciler ve araştırmacılar, son yıllarda çevrimiçi çalışmalar yoluyla öğrenmeyi değerlendirmek için çevrimiçi araçlara ve platformlara giderek artan bir ilgi göstermişlerdir. Bu çalışma, dijital bir öğrenme platformu olan EBA aracılığıyla yürütülen çevrimiçi takip çalışmalarının öğrenci başarısı üzerindeki etkilerini araştırmak ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen çocukların bu çalışmalara yönelik algı ve tutumlarını tespit etmeyi amaçlamıştır. 2019-2010 eğitim-öğretim yılında yapılan çalışma için Muğla'da bir ilkokulda 32 4. sınıf öğrencisi (7-8 yaş arası) katılımcı olarak seçilmiş ve deney (N=17) ve kontrol (N=15) grupları olarak ikiye ayrılmıştır. 7 hafta boyunca, deney grubu çevrimiçi takip çalışmalarını gerçekleştirirken, kontrol grubu geleneksel çalışmaları izlemiştir. İç içe karma yöntem desenini benimseyen bu çalışmanın amaçlarını karşılamak için veriler nicel olarak ön test, son test ve gecikmeli test olarak uygulanan kelime ve dilbilgisi başarı testinden ve nitel olarak yarı yapılandırılmış öğrenci görüşmelerinden toplanmıştır. Nicel veriler SPSS 22.0 programı ile bağımsız ve eşleştirilmiş örneklem t-testleriyle ve nitel veriler içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Bulgular, deney grubunun kelime ve dilbilgisi başarı ve akılda tutma düzeylerinin kontrol grubundan daha yüksek olduğunu, ancak bu sonuçların istatistiksel olarak anlamlı olmadığını ortaya koymuştur. Öte yandan, gecikmeli testlerden elde edilen bulgular, kontrol grubun aksine deney grubunun son testten önemli ölçüde daha iyi performans gösterdiklerini göstermiştir, başka bir deyişle, geleneksel çalışmalar dil öğelerinin hatırlanmasında çevrimiçi çalışmalar kadar etkili olmamıştır. Nitel veri sonuçları, çevrimiçi çalışmaların çocukların İngilizce hakkındaki fikirlerini olumlu yönde etkilediğini ve EBA'nın keyifli bir öğrenme ortamı yarattığını göstermiştir.
dc.description.abstractIn our rapidly changing world, technology and the Internet have created new and important opportunities to foster foreign language learning. Digital technologies used in language education have enabled students to improve communication and collaboration skills in a student-centered environment. In parallel with these developments, educators and researchers have shown a growing interest in online tools and platforms to evaluate learning through online studies in recent years. This study aimed to investigate the effects of online follow-up activities conducted through EBA, a digital learning platform, on student success and to identify EFL young learners' perceptions and attitudes towards these activities. For the study conducted in 2019-2010 education year, 32 4th grade students (aged 7-8) at a primary school in Muğla were selected as participants and divided into two groups as experimental (N=17) and control (N=15) groups. During the 7 weeks process, the experimental group performed online follow-up activities while the control group followed traditional ones. To meet the objectives of this study adopting embedded mixed method design, data were gathered quantitatively from vocabulary and grammar achievement test applied as pre-test, post-test and delayed test, and qualitatively from semi-structured student interviews. Quantitative data were analyzed by SPSS 22.0 programme with independent and paired samples t-tests, and qualitative data were analyzed using content analysis. The findings revealed that the levels of vocabulary and grammar achievement and retention of the experimental group were higher than those of the control group; however, these results were not statistically significant. On the other hand, the findings from the delayed tests showed that the experimental group performed significantly better than their post-tests unlike the control group i.e. traditional activities were not efficient in retention of language items as much as online activities. The qualitative data results indicated that online activities affected their ideas about English positively and EBA created an enjoyable learning atmosphere for young learners.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe use of eba (Education information network) in teaching vocabulary and grammar to efl young learners
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen çocuklara kelime ve dilbilgisi öğretiminde eba (Eğitim bilişim ağı) kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-16
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10336477
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid627798
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess