Show simple item record

dc.contributor.advisorÜstünel, Eda
dc.contributor.authorKoyak, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:03:49Z
dc.date.available2020-12-29T13:03:49Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418418
dc.description.abstractOrtak bir iletişim aracı olan İngilizce (ELF), yerli ve yerli olmayan İngiliz dili kullanıcılarının iletişim kurabilmesinde önemli bir etkiye sahiptir. Bununla beraber, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi (TEFL) sürecinde konuşma becerisinin zor ve önemli becerilerden biri olduğu aşikârdır. İngilizce konuşma etkileşiminde, öğrencilerin hatalarının düzeltilebilmesi için öğretmenleri tarafından sözlerinin yarıda kesilebilmesi durumunun bulunduğu belirtilmesine rağmen, öğrencilerin birtakım ipuçları ile hatalarını kendi kendilerine onarabildikleri anlaşılmıştır ki bu durum konuşma analizi (CA) metodunda bulunan alıcı başlatımlı kendi onarım (OISR) düzeni olarak da adlandırılır. Türkiye'de yapılan çalışmalar dikkate alındığında, onarım çeşitleri ile ilgili bazı çalışmaların bulunduğu fark edilmiştir. Ancak, yetişkin öğrenci olan akademisyenlerin İngilizce konuşma etkileşimleri esnasında kullandıkları alıcı başlatımlı kendi onarım (OISR) düzeni Türkiye'de henüz araştırılmamıştır. Bu sebeple, bu çalışma konuşma kursundaki yetişkin öğrencilerin alıcı başlatımlı kendi onarım (OISR) desenlerinin kullanımını araştırmaktadır. Ayrıca, bu çalışma yetişkin öğrencilerin alıcı başlatımlı kendi onarım düzenini kullanmalarının olası sebeplerini keşfetmeyi de amaçlamaktadır.Bu araştırma, 2019 bahar döneminde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde gerçekleştirilmiştir. Üniversitede akademisyen olarak bulunan 12 yetişkin öğrenci B1 seviyesi İngilizce konuşma kursuna katılmıştır. Bu çalışma için 16 saatlik video kayıtları ve 7 kişi ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış röportaj doküman olarak kullanılmıştır. Röportajlar yazılıp içerik analizi doğrultusunda sınıflandırılırken, video kayıtları Jeffersonian standartları doğrultusunda konuşma analizi metodu çerçevesinde yazılmış ve farklı sınıflandırmaları bulunan alıcı başlatımlı kendi onarım düzenine göre analiz edilmiştir. Bu çalışma yetişkin öğrencilerin etkileşimlerinde alıcı başlatımlı kendi onarım desenlerini farklı şekillerde kullandıklarını göstermektedir. Ayrıca, öğrenciler tarafından oluşan hataların öğretmenlerinin ve sınıf arkadaşlarının yardımı ile keşfedildiği ve hatalarının onarımı ile konuşmalarındaki akışı ve anlam söyleşmesini sağladıklarını belirtilmiştir.
dc.description.abstractEnglish as a Lingua Franca (ELF) has a significant impact in order to be able communicate with native and non-native users of the language. In relation to this, it is clear that speaking has become one of the challenging and substantial skills in the process of teaching English as a foreign language (EFL). Although it is considered that the learners might be interrupted for the mistakes to be corrected by the instructors in English spoken interaction, it is noticed that the learners may modify the mistakes by themselves with the help of certain hints that is denominated as the other-initiated self-repair (OISR) organisation of conversation analysis (CA) methodology. Considering the studies in Turkey, it has been realized that there are certain studies in relation to the repair types. Nonetheless, OISR organisation in the English spoken interactions of the academicians who are adult learners are not researched in Turkey. Therefore, this study investigates the use of OISR patterns by the adult learners in a speaking course. The study also aims to discover presumptive reasons about why the adult learner utilise OISR organisation.The study was accomplished in the spring term of 2019 at Muğla Sıtkı Koçman University. 12 adult learners who were the academicians at the university attended to the B1 level English speaking course. For the study, the 16 hours of video-based recordings and 7 semi-structured interviews were utilised as instruments. The video recordings were transcribed in the method of CA with the Jeffersonian transcription notation and analysed in different categories of OISR whereas the interviews were transcribed and categorised under the terms of the content analysis. The study demonstrates that the adult learners utilise the different categories of OISR patterns in their interactions. Furthermore, it is notified that the troubles emerged by the adult learners are discovered by the scaffolding of the teacher and the classmates, and the flow of the speech and negotiation of meaning are provided by the self-repair.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe use of other-initiated self-repair patterns by adult learners in an English speaking course
dc.title.alternativeİngilizce konuşma kursunda yetişkin öğrencilerin alıcı başlatımlı kendi onarım desenlerini kullanmaları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-09
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10331756
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626880
dc.description.pages465
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess