Halk şairlerinin işledikleri temalarla Türkçe öğretim programında yer alan temaların örtüşme durumu
dc.contributor.advisor | Açık, Nilgün | |
dc.contributor.author | Günay, Ercan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:03:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:03:48Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418414 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada halk şairlerinin işledikleri temalarla Türkçe Öğretim Programında yer alan temaların örtüşme durumunun karşılaştırması yapılarak incelenmiştir.Çalışmada ilk olarak, Halk Edebiyatı Sanatçılarından seçilen on üç kişilik örneklem grubunun işledikleri temalarla ilgili araştırmalara yer verilmiştir. Sonrasında ise çalışmanın diğer öğesini oluşturan Türkçe Öğretim Programında belirlenen temalar üzerinde durulmuştur. Tematik yaklaşım temele alınarak hazırlanan Türkçe Öğretim Programı incelenerek önerilen tema ve konular listelenmiştir.Çalışma, nitel araştırma modelinde betimsel tarama yöntemi kullanarak yapılmıştır. Halk şairlerinden 13 şairin şiirleri incelenmiş bir şiir örnek olarak çalışmaya alınmıştır. Şairlerin şiirlerindeki temel temalar ve yardımcı temalar, Türkçe Öğretim Programı'ndaki temalarla karşılaştırarak değerlendirilmiştir.Türkçe Öğretim Programı ve halk şairlerinin işledikleri temaların örtüşme durumlarının karşılaştırılması sonucunda, halk şairlerinin işledikleri temaların Türkçe Öğretim Programı ile örtüştüğü ancak üç temada örtüşme sağlanamadığı sonucuna ulaşılmıştır.Çalışmamız neticesinde halk şairlerinin şiirlerinin ders kitaplarına alınmasının faydalı olacağı, öğrencileri zenginleştireceği tespit edilmiş bu yönde öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Halk şairleri, halk şiirleri, Türkçe Öğretim Programı, Türkçe ders kitabı, tema | |
dc.description.abstract | In the study, firstly, the researches about the themes of the sample group of thirteen people selected from folk literature artists were included. Afterwards, the themes determined in the Turkish Curriculum which constitute the other element of the study were emphasized. The Turkish Curriculum prepared on the basis of the thematic approach has been examined and the proposed themes and topics are listed.The study was conducted using descriptive scanning method in qualitative research model. The poems of 13 folk poets were examined and a poem sample was also included.The main themes and auxiliary themes in the poets' poems were evaluated by comparing them with the themes in the Turkish Curriculum.As a result of the comparison of the overlapping of the themes of the Turkish curriculum and folk poets, It was concluded that the themes of folk poets coincided with the Turkish Curriculum, but there was no overlap in three themes.To sum up, it has been determined that the poems of folk poets should be included in the textbooks and enrich the students and some suggestions have been developed.Key Words: Folk poets, folk poems, Turkish Curriculum, Turkish textbook, theme | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Halk şairlerinin işledikleri temalarla Türkçe öğretim programında yer alan temaların örtüşme durumu | |
dc.title.alternative | In this study, the overlap between the themes of folk poets and the themes in Turkish language teaching program was examined | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-10 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Folk poetry | |
dc.subject.ytm | Turkish folk poetry | |
dc.subject.ytm | Poets | |
dc.subject.ytm | Theme | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.identifier.yokid | 10324933 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 612631 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |