Show simple item record

dc.contributor.advisorGörecek Baybars, Meryem
dc.contributor.authorSönmez, Gülcan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:03:45Z
dc.date.available2020-12-29T13:03:45Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418391
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, argümantasyon temelli sınıf içi etkinliklerin 6. sınıf öğrencilerinin sesin madde ile etkileşmesi konusunda akademik başarılarına ve zihinsel modellerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi Denizli İl merkezinde yer alan bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 56 (28 deney grubu ve 28 kontrol grubu) 6. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri akademik başarı testi ve zihinsel model testi ile elde edilmiştir. Araştırma 2018–2019 Eğitim Öğretim yılının ikinci döneminde 8 ders saatinde uygulanmıştır. Akademik başarı testinden elde edilen verilerin analizinde bağımlı gruplar için t-testi, bağımsız gruplar için t-testi, Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Zihinsel model testinden elde edilen veriler ise öğrencilerin açıklamaları ve çizimleri dikkate alınarak ilkel, sentez ve bilimsel zihinsel model olarak kategorilere ayrılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubunda gerçekleştirilen öğretimin kontrol grubunda gerçekleştirilen öğretime göre öğrencilerin akademik başarıları üzerine daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Zihinsel model testi sonuçlarına göre deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin zihinsel modellerinin benzerlik gösterdiği ve anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research study is to investigate the effects of the argumentation-based classroom activities in the subject of interaction of sound with matters on the 6th grade students' academic achievements and mental models. In the study pre-test and post-test control group design, one of the quasi-experimental designs was benefitted. The participants of the study consisted of 56 (28 students in experimental groups and 28 students in control groups) 6th grade students attending a state school in Denizli city center. The data were gathered by means of academic achievement test and mental model test. The research was conducted in 8-lesson hours in the second semester of 2018-2019 education years. In the analysis of academic achievement test, paired samples t-test, independent samples t-test, Mann-Whitney U test and Wilcoxon Signed Ranks test were used. On the other hand, in the analysis of the mental model test, taking into consideration of the learners' explanations and drawings, data were categorized as primitive, synthesis and scientific mental models. As a result of the study, it was concluded that the implementation, namely teaching, carried out in the experimental group was more effective on the academic achievements of the students than İç the ones in the control group. According to the results of the mental model test, it was found that the mental models of students in the experimental group and control group were similar and there was no significant difference.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArgümantasyon temelli sınıf içi etkinliklerin 6. sınıf öğrencilerinin sesin madde ile etkileşmesi konusunda akademik başarılarına ve zihinsel modellerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the effects of the argumentation based classroom activities in the subject of interaction of sounds with matters on the 6th graders' the academic achievements and mental models
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-07
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10327418
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626553
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess