Show simple item record

dc.contributor.advisorGüner, İbrahim
dc.contributor.authorAkçay, Muhammet Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T13:03:44Z
dc.date.available2020-12-29T13:03:44Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418383
dc.description.abstractAile; günümüz toplumunda çekirdek aile olarak ortaya çıkan tanıma istinaden kan yoluyla akrabalık kurulan baba, anne ve çocuklardan oluşan toplumun en küçük kurumdur. Bireylerin eğitiminin ilk başladığı yer olan aile kurumu çocukların doğruyu yanlışı öğrendiği ilk yerdir aynı zamanda toplumumuzu ayakta tutan kök değerlerimizin ilk öğrendiği yer aile birliğidir. İnsanların sosyal hayatta birbirine karşı davranışı, yaklaşımı bireyleri etkilemektedir. Çocuğun gelişimini de birçok faktör etkilemektedir. Aile içinde birbirimize olan tutumumuz çocuğun mizacını şekillendirmektedir: Aile içinde bireylerin birbirine karşı etkili iletişimi, hoşgörülü ve anlayışlı olması aile birliğinin temellerini atmaktadır. Bu çalışmada Sosyal Bilgiler ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin `Aile birliğine önem verme değerine` yönelik tutumlarının metaforlar yoluyla belirlenmesi istenmektedir. Araştırmanın katılımcıları 2019-2020 eğitim-öğretim yılı içerisinde Ankara ilinde öğrenim gören Sosyal Bilgiler ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerdir. Araştırma 447 Sosyal Bilgiler ortaokul sekizinci sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri tüm anket formlarında bulunan `Aile Birliği….…gibidir, çünkü…` ifadesi yardımıyla toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde içerik analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda `Aile birliği değerine` yönelik Sosyal Bilgiler ortaokul sekizinci öğrencileri tarafından en fazla ağaç, çiçek, zincir, su hayat, güneş olarak algıladıkları görülmektedir. Ayrıca öğrencilerin aynı metaforları farklı kategoriler altında kullandıkları belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe family, that consists of the father, mother and children who are related by blood, is considered as the smallest institution of the society. The family institution, where the education of the individuals began, is the first place that children learn to evaluate their actions whether ethical or not. However, the most important social values, that keep the society together, are taught in family. The attitude of people towards each other in social life affects individuals from many aspects. Also, the children are affected from attitude of the society. Therefore, their personality improves through the way that is drawn by society itself. The factors like strong communication, toleration and sympathy among the family members, are important on intensifying the relationships of family. The aim of the study is to determine the attitude of the students on importance of family values through applying metaphorical techniques. Participants of the research are social studeis secondary school eighth grade students studying in Ankara during the 2019-2020 academic year. The survey social studies has 447 participants. The datasets of the survey are collected with statement. The statement is `the unity of family is like …., because ….`. Content analysis method is used in the research. The overall results of the research show that students consider the unity of family as tree, flower, chain, water, life and the sun. However, the participants used the same metaphors in different categories.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin aile birliğine önem verme değerinin metaforlar yoluyla incelenmesi
dc.title.alternativeExamination the attitude of social studies secondary school 8th grade students about the importance of unity of family by metaphors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-13
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10333207
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid627000
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess