Show simple item record

dc.contributor.advisorAlpaslan, Muhammet Mustafa
dc.contributor.authorAkkuş, Nefise
dc.date.accessioned2020-12-29T13:03:42Z
dc.date.available2020-12-29T13:03:42Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418374
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yedinci sınıf öğrencilerinin fen kariyeri yönelimleri, motivasyonları, öz-yeterlikleri, algılanan destek düzeyleri ve demografik özellikler arasındaki ilişkileri incelemektir. Bu çalışmada ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Katılımcılar, Denizli'de 10 kentsel ve beş kırsal ortaokuldaki 545 (265 kız ve 280 erkek) öğrenciden oluşmuştur. Veriler 2018–2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Araştırmada `Kişisel Bilgi Formu`, `Fen Kariyer Yönelimi Ölçeği`, `Algılanan Destek Ölçeği` ve `Öğrenmede Güdüsel Stratejiler Ölçeği` veri toplama araçları kullanılmıştır. Veriler istatistiksel tanımlayıcı, regresyon ve t-test teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin fen kariyer yönelimleri, motivasyonları, öz-yeterlikleri ve algılanan destek düzeylerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Regresyon analizi, öğrencilerin fen kariyer yönelimleri, motivasyonları, öz-yeterlikleri, algılanan destek ve cinsiyet arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu yönündedir. Buna ek olarak, motivasyonların, öz-yeterliğin, algılanan desteğin ve cinsiyetin öğrencilerin kariyer yönelimlerindeki % 47'lik bir farkı açıkladığı görülmüştür. Cinsiyetin, istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde kariyer yönelimini erkekler lehine etkilediği bulunmuştur. Ek olarak, kentsel okullardaki öğrenciler istatistiksel olarak daha yüksek kariyer yönelimi, öğretmen ve aileden destek aldıklarını belirtmişlerdir.Anahtar kelimeler: Fen kariyer yönelimi, Motivasyon, Öz-yeterlik, Algılanan destek.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relations amongst seventh grade students' science career orientations, science motivations, self-efficacy, perceived support levels and demographic characteristics. In this study, relational research model was utilized. Participants were 545 (265 females and 280 males) from ten urban and five rural middle schools in Denizli in Turkey. Data were collected in the spring semester of 2018-2019 academic year. Data collection tools were `Personal Information Form`, `Science Career Orientation Scale`, `Perceived Support Scale` and `Motivated Strategies for Learning Questionnaire`. Data were analyzed by utilizing statistical descriptive, regression and t-test techniques. Findings indicated that the students' levels on science career orientations, motivations, self-efficacy and perceived support. Regression analysis showed that there was a significant and positive relationship between the students' science career orientations, motivations, self-efficacy, perceived support and gender. Addition to this, it was found that motivations, self-efficacy, perceived support and gender explained 47% variance on students' career orientation. Gender influenced statistically significantly career orientation (males were higher than females). Additionally, students in urban schools reported statistically higher career orientation, support form teachers and family.Keywords: Science career orientation, Motivation, Self-efficacy, Perceived support.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYedinci sınıf öğrencilerinin fen kariyer yönelimleri, motivasyonları, öz-yeterlikleri, algılanan destek düzeyleri ve demografik özellikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.title.alternativeStudy of relationship between seventh grade students' science career orientation, motivations, self-efficacy, perceived support levels and demographic features
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-07
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmCareer orientation
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmPerceived social support
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.identifier.yokid10323378
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid611644
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess