Show simple item record

dc.contributor.advisorKırıkkaya, Esma
dc.contributor.authorİşeri, Şebnem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:03:31Z
dc.date.available2020-12-29T13:03:31Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418319
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, gazetelerden faydalanılarak hazırlanan öğrenme-öğretme etkinliklerin fen ve teknoloji dersinde kullanılmasının öğrencilerin tutumlarına ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisini belirlemektir. Ayrıca elde edilen bulguları desteklemek amacıyla deney grubunun, uygulanan etkinliklere ilişkin görüşleri yazılı olarak alınıp değerlendirilmiştir.Karma araştırma deseninin kullanıldığı araştırmanın örneklemini 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Kocaeli ilindeki ilköğretim okullarında öğrenim gören 150 ilköğretim 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Örneklem için, üç farklı başarı düzeyinden üç okul seçilmiş ve her okuldan tutum düzeyleri benzer iki sınıf araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma süresince deney gruplarıyla dersler gazete etkinlikleri kullanılarak işlenirken, kontrol gruplarıyla sadece ders kitabında yer alan etkinlikler uygulanmıştır.Çalışmadaki etkinlikler ?Maddenin Tanecikli Yapısı? ünitesinde bulunan kazanımlarla ilişkili olarak hazırlanmıştır. Uygulamalar öncesinde ve sonrasında veriler Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Torrance Yaratıcı Düşünce Testi Sözel A formu yardımıyla toplanmıştır. Kullanılan veri toplama araçlarının ? güvenirlik katsayıları hesaplanmış ve güvenirliklerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yazdıkları metinlerden elde edilen nitel veriler için oluşturulan kodlama anahtarının güvenirliği uzlaşma yüzdeleri hesaplanarak belirlenmiştir.Tutum ölçümlerinden elde edilen nicel veriler ve yaratıcılık ölçümleriyle toplanan nitel verilerin dönüştürülmesiyle elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 11.5, öğrenci yazışmalarından elde edilen verilerin analizinde ise QSR NVivo 8.0 veri analiz programları kullanılmıştır.Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin tutumlarının kullanılan gazete etkinliklerinden olumlu etkilendiği belirlenmiştir. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin yaratıcı düşünme becerisi ön test ve son testleri karşılaştırıldığında son test lehine anlamlı bir farklılık belirlenirken, kontrol grubundaki öğrencilerin ön test ve son testleri arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Öğrencilerin etkinliklerle ilgili görüşlerinin de olumlu olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of applying activities based on newspaper in science and technology course resulting in students? attitude and creative thinking ability. Also, the views of the experiment group about applied activities were taken in writing and evaluated for supporting the other results.The sample of the study which was carried out with mixed methods research design is constituted by 150 pupils who were 6th grade primary school students in Kocaeli in 2008-2009. Three schools randomly selected from three different achievement levels for the sample of this study and two classes with similar attitude levels were included the study. While courses were given by using newspaper activities with the experiment group, only activities in course book were done with control group.Activities in this study were prepared related to acquisitions in ?Particulate Nature of Matter? unit. Before and after the applications, data was collected with Scale of Attitudes Towards Science and Technology Course and Torrance Tests of Creative Thinking Verbal A form. Data gathering tools? ? reliability coefficient was calculated and it was determined that they are high. Reliability of coding key which was created for qualitative data collected from student texts was determined by calculating the agreement percentages.SPSS 11.5 data analysing programme was used for analysing quantitative data which was collected from attitude measurement and quantitative data which was obtained by transforming qualitative data of creativity measurement, and QSR NVivo 8.0 programme was used for analysing qualitative data that was obtained from students? correspondence.As a result of data analysis; it was determined that students attitudes were affected positively by the application of newspaper activities. It was found that there was a significant difference in students? creative thinking ability with regard to pre and post tests compared in experiment group, but there wasn?t a significant difference between pre and post tests of students in control groups. Also it was determined that students? views about activities were positive.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen ve teknoloji dersinde gazetelerden yararlanarak hazırlanan ders etkinliklerinin öğrencilerin tutum ve yaratıcılığına etkisi
dc.title.alternativeEffect of class activities based on newspapers used in science and technology lessons on the attitude and creativity of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid373844
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid275778
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess