Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Hasan
dc.contributor.authorKuyucu, Ceren
dc.date.accessioned2020-12-29T13:01:56Z
dc.date.available2020-12-29T13:01:56Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417869
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı genç tüketiciler tarafından tüketimlerinde tercih edilmeye başlanmasıyla, Adil Ticaret olarak bilinen alternatif ticaret yönteminin, Gaziantep Üniversitesi ve Viyana Ekonomi Üniversitesi öğrencileri açısından durumunu araştırmak, satın alma davranışlarını anlamak ve çıkacak olan sonuçları karşılaştırmaktır. Araştırmanın evrenini, Gaziantep Üniversitesi öğrencileri ve Viyana Ekonomi Üniversitesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın değişkenlerini adil ticaret bilgisi, ürün ilgilenimi, güven, fazla ücret ödeme istekliliği ve satın alma ilgilenimi oluşturmaktadır. Bu kapsamda, basit tesadüfi (random) örnekleme yöntemi ile ulaşılan; Gaziantep Üniversitesi'nden 355, Viyana Ekonomi Üniversitesi'nden 323 katılımcıya araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu uygulanmıştır. İstatistiksel analizler için Gaziantep Üniversitesi'nde 200, Viyana Ekonomi Üniversitesi'nde ise 159 sağlıklı ve tamamlanmış anket kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS ve AMOS istatistik programları ve yapısal eşitlik modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Gaziantep Üniversitesi'nden elde edilen veriler ile Viyana Ekonomi Üniversitesi'nden elde edilen veriler karşılaştırılarak literatüre katkıda bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the situation of the alternative trade method known as Fair Trade for Gaziantep University and Vienna University of Economics and Business students to understand the buying behavior and to compare the results, since the young consumers are seeking for ethically produced products. The research population consists the Gaziantep University students and Vienna University of Economics and Business students. The variables of the research are; fair trade knowledge, product involvement, trust, willingness to pay premium and purchasing involvement. In this context, with the simple random sampling method, it was achieved to 355 participants in Gaziantep University, and 323 participants in Vienna University of Economics and Business. In Gaziantep University, for statistical analysis 200 completed questionnaires were used and 159 completed questionnaires were used in Vienna University of Economics and Business. The collected data were analyzed by using SPSS and AMOS statistical programs and structural equation modeling. The comparisons were made from data obtained from the Vienna University of Business and Economics and Gaziantep University; and aimed to contribute to the literature with the research results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAdil ticaret yaklaşımının satın alma ilgilenimi açısından karşılaştırılması: Gaziantep Üniversitesi ve Viyana ekonomi Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeComparison of fair trade approach in terms of purchasing involvement: The study of Gaziantep University and Vienna university of economics and business
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-07
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Pazarlama Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10329091
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626597
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess