Show simple item record

dc.contributor.advisorAbut, Nurettin
dc.contributor.authorTurhan, Mahmut
dc.date.accessioned2020-12-29T13:01:54Z
dc.date.available2020-12-29T13:01:54Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417861
dc.description.abstractBu çalışmada yakıt pillerinin darbeli akım ihtiyacı duyan sistemlerde kullanılması için gerekli olan sistemin bir su üstü platforma uygulaması yapılmıştır. Deneysel olarak gerçekleştirilen sistemde darbeli akım gereksinimi için sorunlar araştırılmış ve sistemin başarılı çalışması için önlemler tartışılmıştır. Çalışmayı önceden yapılan çalışmalardan ayıran en önemli fark yakıt pilinin kullanım alanının genişletilebilmesi için darbeli akım ihtiyacı duyulduğu durumlarda darbeli güç ihtiyacının Li-ion pillerden sağlanmasının düşünülmesidir. Önceki çalışmalarda Li-ion piller yerine kurşun asit piller kullanılmıştır. Li-ion piller yeni bir teknoloji olup günümüzde hafif olması az yer kaplamasıdır. Bu piller aynı zamanda hızlı şarj edilebilir ve güç yoğunluğunun yüksek olmasına karşı şarj karakteristiğinden dolayı bazı sorunların görülmesidir. Li-ion piller seri ve paralel olarak çalıştırılarak istenilen akım ve gerilim elde edilebilmektedir. Li-ion ve yakıt pilleri gelişmekte olan teknolojilerdir. Bu pillerin avantajlı yönleri kullanılarak su taşıtlarında daha etkin bir sistem elde edilmesi planlanmıştır. Yakıt pilleri sayesinde enerji verimliliği yüksek, sessiz bir enerji kaynağı elde edilirken; Li-ion piller ile desteklenerek darbeli akım gereksinimi duyan sistemlerde de yakıt pili uygulamalarına olanak sağlanabilecektir. Günümüzde, gittikçe yaygınlaşan bu iki yeni teknoloji, bu çalışma ile yeni bir uygulama alanı olacak su üstü platformları enerji gereksinimi sağlanması ve ileri hedef olarak da denizaltılarda verimli şekilde kullanımının geliştirilmesine katkı sağlayacaktır.
dc.description.abstractIn this study, a system required for using fuel cells in systems that need impulse current was applied to a surface ship. In the system which was performed experimentally, problems for impulse currents have been investigated and precautions for the system to work properly have been discussed. The most important difference that separates this study from the previous studies is to consider utilizing Li-ion batteries to provide power in case there is a need for impulse current in order to expand the use of fuel cells. In other studies lead acid batteries were used instead of Li-ion batteries. Li-ion batteries are a new technology and they gain attention by being light and occupying small volumes. Even though these batteries can be charged quickly and have high power intensity, there are some problems that must be solved due to their charge characteristics. Desired voltage and current can be obtained through serial and parallel implementation of Li-ion batteries. Li-ion batteries and fuel cells are developing technologies. It is planned to obtain a more effective system in surface ships by bringing the advantages of both to the same system. While obtaining a highly efficient and silent energy source, Li-ion batteries will enable using fuel cells in systems requiring impulse current. In this study, these two new technologies that become more and more common everyday will provide a new application area and make a contribution to providing energy to surface platforms and improving efficiently utilization in submarines as a future goalen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleLi-ion pil destekli yakıt pili güç sisteminin su üstü platforma uygulanması
dc.title.alternativeApplication of a power control with a Li-ion battery supported powerful fuel cell to a surface ship
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektrik Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFuel cells
dc.subject.ytmLithium
dc.subject.ytmConvector
dc.subject.ytmFuel cells
dc.subject.ytmImpulse voltages
dc.identifier.yokid421960
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid312270
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess