AW-5005 alüminyum alaşımının bindirme sürtünme karıştırma kaynaklı bağlantı özelliklerine takım profilinin etkisi
dc.contributor.advisor | Kaluç, Erdinç | |
dc.contributor.author | Kirci, Onur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:01:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:01:43Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417808 | |
dc.description.abstract | Yeryüzünde en fazla bulunan ikinci element olan alüminyum, 19. yüzyılın sonlarına doğru mühendislik uygulamalarında ekonomik rekabetçi konumuna gelmiştir. Alüminyum alaşımlarının ergitme esaslı kaynak yöntemleriyle birleştirilmelerine karşın bağlantının mekanik özelliklerinde azalmalar araştırmacıları farklı arayışlara itmiştir. Bu amaçla, alüminyum ve alaşımlarının kaynağı için ergitme olmaksızın gerçekleştirilebilecek bir yöntem arayışı sonucu 1991 yılında İngiliz Kaynak Enstitüsü' nde Sürtünme Karıştırma Kaynağı (FSW) bulunmuştur. Sürtünme karıştırma kaynağı, ergimeyen dönen takım kullanarak kaynak bölgesinde sürtünme ısısını ve plastik deformasyonu üreten son tekniktir ve böylece malzeme katı haldeyken bağlantının oluşmasını sağlar.Bu çalışmada, 1.5 mm kalınlığında EN AW-5005 alüminyum alaşımı levhaların mekanik ve mikroyapısal özelliklerini incelemek üzere FSW yöntemiyle kaynak yapılmıştır. Her bir kaynaklı levhadan alınan numunelere çekme, eğme ve yorulma deneyleri uygulanmış, metalografik incelemeler yapılmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Alüminyum ve Alüminyum Alaşımları, EN AW-5005, Mikroyapısal Özellikler, Sürtünme Karıştırma Kaynağı (SKK), Yorulma | |
dc.description.abstract | Aluminum, the second most plentiful metallic element on earth, became an economic competitor in engineering applications as recently as the end of the 19th century. Fusion welding processes, used for joining of aluminum and aluminum alloys leading to some problems such as decreases in mechanical properties pushed the investigators for new welding technique. Consequently, the most significant solid state process for the welding of aluminum alloys to be developed is the friction stir welding (FSW) process that was invented at the Welding Institute (TWI) in 1991. Friction stir welding (FSW) is a fairly recent technique that utilizes a nonconsumable rotating welding tool to generate frictional heat and plastic deformation at the welding location, thereby providing the formation of a joint while the material is in the solid state.In this study, 1.5 mm thick EN AW-5005 aluminum alloy plates were welded using FS welding process in order to investigate mechanical and microstructural properties respectively. Tensile, bend, fatigue tests and metallurgical investigations were applied to specimens from each welded joints and the results discussed.Keywords: Aluminum and Aluminum Alloys, EN AW-5005, Fatigue, Friction Stir Welding (FSW), Microstructural Properties | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | AW-5005 alüminyum alaşımının bindirme sürtünme karıştırma kaynaklı bağlantı özelliklerine takım profilinin etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of tool profile on the joint properties in lap friction stir welded of AW-5005 aluminium alloy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fatigue | |
dc.subject.ytm | Aluminum | |
dc.subject.ytm | Aluminum alloys | |
dc.subject.ytm | Friction stir welding | |
dc.identifier.yokid | 441303 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323168 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |