Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Ayla
dc.contributor.authorAksakal, Meliha
dc.date.accessioned2020-12-29T13:01:13Z
dc.date.available2020-12-29T13:01:13Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417688
dc.description.abstractBu çalışma, mayoz bölünme konusunun anlaşılmasında çağdaş öğretim yöntemlerinden biri olan modelle öğretim yönteminin akademik başarıya olan etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmaya ait uygulamalar, 2010-2011 eğitim öğretim yılı içerisinde, Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. sınıfta öğrenim gören 47 öğretmen adayıyla, ?Genel Biyoloji Laboratuvarı-I? dersinde gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubuna düz anlatım yöntemiyle birlikte hazır preperatlar inceletilirken, deney grubuna bunlara ek olarak modellerle ders işlenmiş ve öğretmen adaylarından kendi modellerini üretmeleri istenmiştir. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ve görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir.Araştırma sonucunda, deney grubuna uygulanan modelle öğretim yönteminin, öğretmen adaylarının akademik başarılarını arttırmada etkili olduğu gözlenmiştir. Ancak cinsiyet ve öğrenim türü değişkeni açısından ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farklılaşma gözlenmemiştir.Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi Öğretmen Adayları, Fen ve Teknoloji Öğretimi, Mayoz Bölünme, Modelle Öğretim Yöntemi.
dc.description.abstractThis study aims at exploring the effect of laboratory environment that is enhanced with models, a contemporary method, in teaching and learning of meiosis devision.A quasi experimental research method with pre test and post test control group was used in this research. The research was conducted with 47 samples that were 2 nd. grade students of science and technology teaching department at ?Biology Laboratory-I? course. Control group was examined slides under the microscope and taught by lecture method. Experimental group was taught by using models in addition to examining slides under the microscope and was also asked to produce their model. The data about their level of achievement was gathered using an achivement test developed by the researcher and interview techniques.The results showed that teaching meiosis devision using models in laboratoty environment is significantly more effective on students success in post test. But there is no significant difference on success of students of different gender and regular students and evening studentsKeywords: Student Teachers of Science and Technology, Science and Technology Instruction, Meiosis Division, Model-Teaching Method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMayoz bölünme konusunun öğretiminde modellerle zenginleştirilmiş laboratuvar ortamının akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of laboratory environment that is enhanced with models in teaching meiosis division
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeiosis division
dc.identifier.yokid446970
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323169
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess