Show simple item record

dc.contributor.advisorBaynal, Kasım
dc.contributor.authorAltun Türker, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:01:10Z
dc.date.available2020-12-29T13:01:10Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417673
dc.description.abstractBilginin ve teknolojinin hızlı bir şekilde ilerlediği günümüz dünyasında üniversitelerde bu hıza ayak uydurabilmek adına eğitim anlayışında değişiklik yoluna gitmiş ve web tabanlı uzaktan eğitim popüler hale gelmiştir. Web tabanlı eğitim sayesinde herkes istediği yerden ve istediği zaman bilgiye ulaşma fırsatı bulmuştur. Üniversiteler için uzaktan eğitim Öğretim Yönetim Sistemlerini (ÖYS) değerlendirmek ve seçim yapmak kolay bir süreç değildir. Bu nedenle bu çalışma üniversitelerin kendilerine uygun ÖYS'yi seçebilmelerine katkı sağlamak için seçim ölçütlerini ortaya koymayı ve bu ölçütler doğrultusunda alternatifler arasından en uygunu seçmeyi hedeflemektedir. Literatür incelendiğinde tedarikçi, personel yahut kredi seçimi gibi çok değişik alanlarda bugüne kadar farklı karar verme tekniklerini kullanan çalışmalar mevcuttur. Fakat uzaktan eğitim ÖYS değerlendirmeleri için yapılan çalışmalar sınırlı sayıdadır. Bu çalışmalar arasında da karar verme teknikleriyle yapılan çalışma sayısı daha da azdır. ÖYS değerlendirmeleri alanındaki bu boşluk nedeniyle ÖYS seçimi üzerine Çok Kriterli Karar Verme Tekniklerini kullanarak bir çalışma yapılmasına karar verilmiştir. Bu çalışmada Bulanık AHP, Bulanık TOPSIS ve bu iki yöntemin entegre edildiği bir metot kullanılmıştır. ÖYS seçim kriterleri değerlendirilmiş ve alternatifler sıralanmıştır.Anahtar Kelimeler: Bulanık AHP, Bulanık TOPSIS, Öğretim Yönetim Sistemi, Uzaktan Eğitim.
dc.description.abstractIn today?s world information and technology is advancing rapidly day by day. Due to this advancement, the universities start to change the understanding of education. The web based learning becomes more popular and it enables everyone to access information at anytime and at anywhere. The evaluation and selection process of Distance Education Learning Management Systems (LMS) is not easy for universities. In order to help to the universities in this process, this study aims to define the evaluation criteria of LMS and select the most suitable alternatives in accordance with the criteria. In the literature, there are many study used Multi Criteria Decision Making Techniques in different areas such as supplier, personel or credit selection. However, a limited number of study to evaluate e-learning LMS exists in literature and few of these studies use decision-making techniques. So it is decided to using Multi Criteria Decision Making Techniques for this study. Fuzzy AHP, Fuzzy TOPSIS and an integrated method is used for evaluating criteria and ranking alternatives in this study.Keywords: Fuzzy AHP, Fuzzy TOPSIS, Learning Management System, Distance Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleUzaktan eğitim öğretim yönetim sisteminin bulanık çok kriterli karar verme yöntemleri ile seçimi
dc.title.alternativeSelection of distance education learning management system with fuzzy multi-criteria decision making methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmFuzzy TOPSIS
dc.subject.ytmFuzzy analytical hierachy process
dc.identifier.yokid459870
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323175
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess