Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt, Ali İhsan
dc.contributor.authorKurdoğlu, Devrim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:01:06Z
dc.date.available2020-12-29T13:01:06Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417651
dc.description.abstractÖZET Yüksek Lisans Tezi GAZİANTEP İLİ LİSE VE DENGİ OKULLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN SOSYAL UYUM DÜZEYİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI Devrim KURDOĞLU Gaziantep Üniversitesi - Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Danışmanlar: Doç. Dr. Ali İhsan BOZKURT Yrd. Doç. Dr. İbrahim KAÇMAZ Şubat 2003 - 74 sayfa Bu araştırmanın amacı, lise ve dengi okullarda beden eğitimi derslerinin ergenlik çağındaki öğrencilerin sosyal uyumunu ne yönde etkilediğini belirlemektir. Araştırma 2002 yılında Gaziantep il merkezindeki eğitim programları yönünden birbirlerine göre farklılıklar gösteren 4 okulda ve 280 öğrenciden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Okullar uyguladıkları eğitim programlarına göre dört gruba ayrılmış ve her gruptan bir okul basit rasgele örnekleme yöntemine göre seçilmiştir. Her okuldan 1., 2. ve 3. sınıflardan birer sınıf basit rasgele örnekleme yöntemine göre örneğe seçilmiştir. Kesitsel nitelikte bir araştırma olan bu araştırmanın verilerinin toplanması için kişisel bilgi alma formu oluşturulmuş ve öğrencilerin sosyal uyumunun belirlenmesi amacıyla H.M. Bell tarafından geliştirilen sosyal uyum envanteri kullanılmıştır. Belirlenen sınıflara gidilerek tüm öğrencilere kişisel bilgi alma formu ve sosyal uyum envanteri uygulanmıştır. Sosyal uyum envanteri değerlendirilerek her öğrenci için sosyaluyum puanları belirlenmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi bilgisayarda SPSS paket programında yapılmıştır. Öğrencilerin sosyal uyum puanı ortalaması 18,35 olarak belirlenmiştir ve bu orta düzeyde bir sosyal uyumu göstermektedir. Sosyal uyum puanlarına etki edebilecek faktörlere göre öğrencilerin sosyal uyum puanlarının dağılımı incelenmiştir. Sonuçta incelenen değişkenler içinde sadece öğrencinin lisanslı olarak veya okul takımında spor yapmasının öğrencinin sosyal uyum puanını etkilediği saptanmıştır. Öğrencinin cinsiyetinin, uğraştığı spor dalının, ailesinin gelir düzeyinin, öğrenim gördüğü okulun veya sınıfın, anne ve babasının öğrenim düzeyinin beden eğitimi derslerine düzenli katılıp katılmamasının öğrencinin sosyal uyumunu anlamlı düzeyde etkilemediği belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi, lise, sosyal uyum, öğrenci, anket
dc.description.abstractABSTRACT M.S. Thesis The Effects of the Physical Education Classes on Sociability Level of the Students in Gaziantep High Schools and Equivalent Schools Devrim KURDO?LU The University of Gaziantep - Health Sciences Institute Department of Physical Education and Sports Supervisors: Assoc. Prof.Dr. Ali İhsan BOZKURT Assist. Prof.Dr. Ibrahim KAÇMAZ February 2003 - 74 pages The aim of this study was to determine the effect of physical education on their sociability of the adult students at the selected high schools and equivalent schools. This work was held in 2002 in Gaziantep city centre with data provided from four schools which show differences according to their education programs included 280 students. These schools are divided into four groups according to the differences of their education programs and one school from each group was chosen according to simple random sampling method. One class from the first, second and third classes of each school was chosen according to simple random sampling method. Data obtained in the survey included personal information and H.B. Bell sociability questionnaires for each students. Both forms were filled out by the students of the classes which were chosen randomly. The sociability scores were assessed according to answers the students were given. And the score values were evaluated statistically using SPSS package program. The mean score of the students was 18.35 which corresponded to moderate sociability tittles value. IllAmong the parameters in the survey showed that being licensed in a sport activity and being selected for a school athletic and/or sport team are the two main parameters affected students sociability score. The remaining parameters such as the sex, the preferred spor activity, the family income level, the attended school or class, the parent's education level, and attending physical education classes regularly did not affect the sociability score significantly. Key Words: Physical education, high school, sociability, student, questionnaire. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleGaziantep ili lise ve dengi okullarında öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine sosyal uyum düzeyine etkilerinin araştırılması
dc.title.alternativeThe effects of the physical education classes on sociability level of the students in Gaziantep highscools and equivalent schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid140867
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid138066
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess