Gaziantep ili devlet ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin ilk yardım uygulamalarına ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Ovayolu, Nimet | |
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Cuma | |
dc.contributor.author | Ateş Saruhan, Çiçek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:00:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:00:46Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417548 | |
dc.description.abstract | ÖZETYüksek Lisans TeziGAZİANTEP İLİ DEVLET İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÇALIŞANÖĞRETMENLERİN İLK YARDIM UYGULAMALARINA İLİŞKİN BİLGİDÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİÇiçek ATEŞ SARUHANGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİSAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜHEMŞİRELİK ANABİLİM DALIİÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMIDanışmanlarYrd.Doç. Dr. Nimet OVAYOLU Yrd.Doç. Dr. Cuma YILDIRIMEylül 2005Bu araştırmanın amacı, Gaziantep il merkezindeki devlet ilköğretim okullarındaçalışan öğretmenlerin yaş, cinsiyet, görev süresi, eğitim durumu, ilk yardım eğitimialma durumu, ilk yardım eğitimi alanların eğitimi aldığı yer gibi değişkenlere göreilk yardım bilgi puanlarının saptanması ve karşılaştırılmasıdır. Tanımlayıcı olanaraştırmanın evrenini, Gaziantep ili merkeze bağlı 121 ilköğretim okulunda çalışan4972 öğretmen oluşturmaktadır. Basit rasgele örnekleme yöntemi ile seçilen 29ilköğretim okulunda, yine rasgele yöntemle seçilen 545 öğretmen araştırmakapsamına alınmıştır. Veriler araştırmacı tarafından oluşturulan anket formları iletoplanmış, SSPS programında analiz edilmiştir. Analizde yüzdelik hesaplaması ve ki-kare testi kullanılmıştır ve p<0,05 anlamlılık olarak kabul edilmiştir.Araştırma grubunun ilk yardım bilgi puanları açısından yaş, cinsiyet, görev süresi,eğitim durumu, ilk yardım eğitimi alma durumu, ilk yardım eğitimi aldığı yer veçalıştıkları bölgeler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır.Öğretmenlerin genel olarak ilk yardım bilgi düzeylerinin iyi olduğu fakat açık uçlusorularda doğru cevap oranının belirgin şekilde düştüğü saptanmıştır. İlk yardımkonusunda daha yeterli bilgi ve deneyim kazandırılması için periyodik aralarla vemümkün olduğunca uzman kişiler tarafından ilk yardım eğitimi verilmesi gerektiğidüşünülmektedir.Anahtar kelimeler: İlk yardım, İlköğretim okulları öğretmenleri, Bilgi düzeyi.i | |
dc.description.abstract | ABSTRACTA Thesis For Master DegreeDETERMINATION OF FIRST AID KNOWLEDGE LEVELS OF THETEACHERS WORKING IN THE PRIMARY SCHOOLS IN GAZİANTEPÇiçek ATEŞ SARUHANGAZİANTEP UNIVERSITY INSTITUDE OF HEALTH SCIENCES INTERNALNURSİNG GRADUATION PROGRAMMEAdvisersAsistant Prof. Nimet OVAYOLU Asistant Prof. Cuma YILDIRIMSeptember 2005The goal of this study was to determine and compare the first aid knowledge scoresregarding the veriables such as the age, sex, working duration, education, first aidtraining status of the teachers working in primary schools in Gaziantep city center.The sample of this descriptive study comprimised of the 4972 teachers working in121 primary scholl in Gaziantep city center. 545 teachers chosen by randomizedsampling method from the 29 primary schools chosen by randomized method wereincluded in the study. The data was collected with the questionnaire form preparedby the author and was analyzed by SPSS programme. Percentage calculation and kisquare test were used in the analysis and p<0,05 was accepted as significantlyimportant.There was statistically significant difference between age, sex, working duration,education, first aid training status place of the training and working areas regardingthe first aid knowledge scores of the study group.It was determined that first aid knowledge of the teachers was generally good but thetrue answer percentage to the open-end question decreased significantly. For thisreason, we suggest that first aid training programmes by experts should be conductedperiodically in order to give more sufficient knowledge and make them moreexperienced about first aid.Key words: First aid, Primary school teachers, Knowledge level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.subject | İlk ve Acil Yardım | tr_TR |
dc.subject | Emergency and First Aid | en_US |
dc.title | Gaziantep ili devlet ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin ilk yardım uygulamalarına ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of first aid knowledge levels of the teachers working in the primary schools in Gaziantep | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 188921 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 194282 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |