Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztekin, Kamuran
dc.contributor.authorDemirtaş, Emre
dc.date.accessioned2020-12-29T13:00:42Z
dc.date.available2020-12-29T13:00:42Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417530
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı mimari tasarıma giriş atölyeleri bağlamında mimarlık eğitiminin dönüştürücü gücünü bilgi, deneyim, düşünce ve yöntemler üzerinden açığa çıkarmak ve ilgili herkesle paylaşmaktır. Bu noktada Kocaeli Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü?nde yürütülmekte olan Mimari Tasarıma Giriş stüdyosunun tüm sürecini belgeleriyle (model, video, ses kaydı vb.) görünür kılmak ve bu eğitimin dönüştürücü etkilerini aramak bu tezin dikkat alanı olacaktır.Bu çalışma Doç. Dr. Nurbin Paker Kahvecioğlu?nun `Mimari Tasarım Eğitiminde Bilgi ve Yaratıcılık Etkileşimi? adlı doktora tezinin yöntemi üzerinden kurgulanmıştır.Bu nokta da mimari tasarım eğitiminde yaratıcılık olgusu, `bilgi?, `deneyim?, `karşılaşmalar? bağlamında ele alınmaktadır. Bu bağlamda, çalışmada özellikle incelenen konu; tasarım probleminin genel özelliklerine bağlı olarak, tasarımcının tasarım süreci boyunca izlediği yolun, bilgi ve yaratıcılık kavramları bağlamında mercek altına alınması oluşturmaktadır. Konunun odaklandığı alan içinde ele alınan `bilgi?, tasarım probleminin çözümüne hizmet eden her türlü bilgi ve tasarımcının zihninde biçimlenerek şekillenmiş `deneyimler? ve süreç içerisindeki dinamiklerin kaynağı olan `karşılaşmalar?dır.Çalışmada izlenen yol genel olarak dört adımda ele alınmıştır. Bunlardan ilki konu ile ilgili teorik alanın incelenerek ortaya konan düşüncelerin kuramsal altyapısının oluşturulmasıdır. İkincisi kuramsal altyapının sentezi üzerine kurgulanan mevcut bir ?modelin? kavramsal yaklaşımının ortaya konmasıdır. Üçüncü adım mevcut modele ait kavramsal yaklaşımın pratik alandaki karşılığının, dokuz eğitim öğretim yılı (2004/2005-2012/2013) boyunca kayıt altına alınmış bütün öğrenci projeleri üzerinden değerlendirilmesidir. Dördüncü ve son adım ise modele ait çalışmadan elde edilen sonuçların ışığında genel olarak ortaya konan yaklaşımın değerlendirilmesi ve bilimsel anlamda elde edilebilecek ?sonuçların? tartışılması şeklinde sıralanmaktadır.
dc.description.abstractThis study aims to expose the transformative power of education of architecture by means of introduction to architectural design studios in informational, experimental, conceptual and methodological context and to share these inferences with architectural medium. Therefore, it will be interrogated through Introduction to Architectural Design Studios conducted in Kocaeli University, Faculty of Architecture and Design, Department of Architecture with all its documents as photographs, models, videos, recordings, etc in order to present and search for the transformative power. This study is mounted over the Phd thesis of Associate Professor Nurbin Paker Kahvecioğlu named as `Interaction of knowledge and creativity in architectural design education?. At this point, the fact of creativity in architectural design is handled within the context of `knowledge?, `experiences? and `confrontations?. Accordingly, it is focused on the examination via the concepts of knowledge and creativity of the way the designer follows in accordance with the general features of design problem. Knowledge in this context is composed of each kind of knowledge that provides solution to the design problem, experiences formed in designer?s mind and confrontations as the sources of dynamism in the process.The course of the study is composed of four steps. Firstly, theoretical basis is constituted by investigation of existing theoretical approaches on the subject matter. Secondly, conceptual approach of an existing model mounted on the synthesis of this theoretical basis is exposed. Then, the conceptual approach of the model through the practice of all student projects recorded within 9 academic years (2004/2005-2012/2013) is evaluated. Finally, the scientific consequences of the approach in light of the outcomes gathered from the study on the model is evaluated and discussed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleMimarlık eğitiminin mimari tasarıma giriş stüdyoları aracılığıyla incelenmesi: Kocaeli Üniversitesi deneyimi
dc.title.alternativeThe interrogation of architectural education through introduction to architectural design studios: The case of Kocaeli University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMimarlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArchitecture
dc.subject.ytmArchitectural design
dc.subject.ytmArchitectural education
dc.subject.ytmCreative thinking
dc.identifier.yokid10000806
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid335444
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess