Show simple item record

dc.contributor.advisorKaracabey, Kürşat
dc.contributor.authorMendeş, Eda
dc.date.accessioned2020-12-29T12:59:58Z
dc.date.available2020-12-29T12:59:58Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417309
dc.description.abstractBu çalışma; Adolesan dönem çocukların beslenme alışkanlıkları ile fiziksel aktivite ilişkisinin cinsiyetlere göre incelenmesi ve farklılıkların ortaya konulması amacı ile yapılmıştır. Bu çalışmaya, 2010-2011 öğretim yılında Gaziantep Şahinbey ilçesi Durdu Yetkinşekerci İ.Ö. O. 8. sınıfları ile Mimar Sinan Lisesinin 9. sınıflarında okuyan, yaş ortalaması 14.93±0.06 yıl, boy ortalaması 163.11±0.58 cm, vücut ağırlığı ortalaması 53.30±0.74 kg ve BKİ ortalaması 19.93±0.22 olan 13-17 arasındaki 85 kız ve 115 erkek, toplam 200 çocuk dahil edilmiştir. Beslenme alışkanlıkları tespiti için uzman görüşüne dayalı olarak hazırlanan 18 soruluk anket uygulanmıştır. Fiziksel aktivite özelliklerini belirlemek için Godin Leisure-Time Exercise Questionnair anketi uygulanmıştır. Fiziksel aktivitelerle beslenme alışkanlıkları arasındaki ilişkilerin araştırılmasında Çok Boyutlu Ölçeklendirme Analizi tekniğinden, fiziksel aktiviteler bakımından cinsiyetlerin karşılaştırılmasında ise t-testi ve Ki-Kare analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin aritmetik ortalama ve standart hata değerleri hesaplanmıştır (P=0.001). Beslenme alışkanlıkları bakımından öğrencilerin kahvaltı yapma değerleri yüksek bulunmuştur. En çok atlanan öğünün öğlen öğünü olduğu görülmüş, neden olarak da isteksizlik ve zaman bulamamadan kaynaklandığı tespit edilmiştir. Çocuklara verilen harçlıkların az olduğu, en az tüketilen içeceğin süt olduğu, beslenme ve kantin alışverişlerinin ise çok çeşitlilik gösterdiği, okullarda beslenme bilgilerinin yeterli olmadığı tespit edilmiştir. Yüksek ve orta yoğunluktaki alıştırmalar bakımından cinsiyetler arasında istatistiksel olarak erkekler lehine farklılık görülmüştür. Düşük yoğunluktaki alıştırmalar bakımından ise erkek ve kızlar arasında istatistiksel olarak önemli olan bir farklılık bulunmamıştır. Haftanın 7 günü göz önünde bulundurularak yapılan sporların cinsiyetlere göre, erkeklerin lehine önemli farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir (P=0.001). Sonuç olarak; temel eğitimde istenilen kaliteye ulaşmada yeterli ve dengeli beslenmenin yanında fiziksel aktiviteye gereken önemin verilmesi fiziksel uygunluk özelliklerini anlamlı düzeyde geliştirebilecektir.Anahtar Kelimeler: Adolesan Dönem, Beslenme, Fiziksel Aktivite.
dc.description.abstractThis study was done the aim of examining relation between puberty children?s nutrition habits and physical activity acording to gender and finding out the differences.In this study there are 85 girls and 115 boys 200 children whose age average is 14.93±0.06 years, height average 163.11±0.58 cm, weight average 53.30±0.74 kilos and BKI average 19.93±0.22 between 13-17 in 2010-2011 education year Durdu Yetkinşekerci Primary school 8th degree students and Mimar Sinan High school 9th degree students in Şahinbey, Gaziantep. 18 -question questionaire was applied for nutricion habits leaning against expert vision. In order to determine physical activity features , Godin Leisure-Time Exercise Questionaire was applied The study benefitted from the thecnique of Multi Dimention Scaling Analysis in searching relations between physical activity and nutricion habits, t-test and Ki-Kare analysis were used in physical activities in accordance to gender comparisons. The datas? arithmetic mean and Standard deviation mistake values were calculated(P=0.001). The students? having breakfast high values were found in accordance to nutricion habits. It was understood that mostly lunch meal was skipped, the reasons were determined as lacking of wish and not having time. It was determined that children?s pocket Money is inadequate, milk is the least consumed drink, nutricion and canteen shopping are varifies, nutricion informations are not enough at schools. Acording to high and avarage intensity exercises , differences in favor of boys are seen statically between genders. There aren?t any important differences in low intensity exercises between girls and boys statically. There are important differences in doing sports in favor of boys, while looking at 7 days in a week(P=0.001). As a result, giving importance to healthy nutricion and physical activity will be able to improve physical suitablity features in meaningfully level to reach wanted quality in basic education.Key words: Puberty Period, Nutricion, Physical Activityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titlePuberte (Adolesan) çağı çocuklarda beslenme alışkanlığı ile fiziksel aktivite ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamınıng puberty chıldren nutrıcıon habıts relatıon to physıcal actıvıty
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmNutrition
dc.subject.ytmNutritional habits
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.identifier.yokid420512
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid306027
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess