Üniversite öğrencilerinin sportif faaliyetlere katılım düzeyi ile sosyal uyum ve iletişim becerilerinin incelenmesi (Adıyaman ili örneği)
dc.contributor.advisor | Gür, Ali | |
dc.contributor.author | Uğurlu, Fatih Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:59:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:59:54Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417287 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin sportif faaliyetlere katılım düzeyi ile sosyal uyum ve iletişim becerileri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2010-2011 öğretim yılında Adıyaman Üniversitesi merkez kampüsünde öğrenim gören üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada 10 sorudan oluşan kişisel bilgi formu,7 soruluk aile içi uyum düzeyini belirleme formu ve 7 soruluk sportif faaliyetlere katılım düzeyini belirleme formu kullanılmıştır. Çalışmada 21 soruluk Bell Uyum Envanteri kullanılmıştır. Öncül (1981) tarafından adapte edilerek Türkçeye çevrilmiş Bell Uyum Envanterinin ülkemizde geçerlik ve güvenirlilik çalışmaları yapılmıştır. Son olarak araştırmada 45 sorudan oluşan Ersanlı ve Balcı(1996) tarafından geliştirilen iletişim becerileri envanteri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin, aile içi uyum alt boyutu, Spora katılım ve sosyal uyum alt boyutlarında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Sosyal uyum alt boyutunda 31 yaş ve üstü olan öğrenciler lehine anlamlı farklılık vardır. Sosyal uyum alt boyutunda serbest anne tutumları lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). İletişim becerileri alt boyutunda bayan öğrenciler lehine anlamlı farklılık vardır. Bu farklılıkların daha çok 31 yaş üzerinde olduğu araştırma sonucunda tespit edilmiştir. (p<0.05). Sonuç olarak; aile içi uyum, spora katılım düzeyi ve sosyal uyum düzeylerini cinsiyetlere göre, yaş farklılıklarına göre, anne baba eğitim düzeyleri, gelir durumlarına göre farklılıklar gösterdiği söylenebilir. Yine benzer şekilde iletişim becerileri ile sportif etkinliklere katılımları, anne baba eğitim düzeyleri, gelir durumlarına göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre coğrafik olarak güneydoğu bölgelerindeki kişilerin eğitim düzeyleri ve yaşam kalitelerinin yükseltilerek gelecek nesillerin daha sosyal ve daha yüksek iletişim becerilerine sahip kitleler yetişmesinde katkıda bulunacağını söyleyebiliriz. Mevcut çalışmamız model olarak diğer yeni araştırıcılara yeni çalışma alanları yaratması açısından yardımcı olacaktır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Uyum, spora katılım ve İletişim becerisi | |
dc.description.abstract | In this study, university students? attendance to the sport activities and their socialization and communication skills have been analyzed. Students that studying in the central campus site of Adiyaman University in 2011-2011 academic year constitute the sample of the study. In the research, personal information form with 10 questions, domestic compliance level form with 7 questions and identification form to identify the attendance level to the sport activities were used. In the study, Bell Adjustment Inventory with 21 questions was used. Validity and reliability studies of the Bell Adjustment Inventory that was adapted and translated into Turkish by Öncül (1981) were carried out in our country. Finally, in the study communication skills inventory that was developed by Ersanlı and Balcı (1996) with 45 questions was used. As a result of the study it has been understood that there has been a significant difference between domestic compliance sub-dimension and attendance to sport and socialization sub-dimensions. There has been a significant difference in favor of the students who are 31 years old and over in socialization sub-dimension. In socialization sub-dimension there has been identified a significant difference in favor of unconstrained mother attitude (p<0.05). In communication skills sub-dimension, there has been a significant difference in favor of the female students. It has been determined as a result of the study that these differences are mostly in the ones over 31 years old (p<0.05). As a result, it can be said that there has been a significant difference among domestic compliance, attendance level to the sports and socialization according to the gender, age differences, parents? level of education and level of income. And similarly, it has been defined that communication skills and attendance level to the sports differ according to the parents? level of education and level of income. According to these results we can say that there can be made contribution to the growing of people who have higher communication skills and more sociable improving the quality of life and level of education of the people living in geographically south-east region. This current study of us will assist as a model in terms of creating new fields of study to the other new researchers.Keywords:Social Adaptation,The Level of Communication Skills and Sport Activities . | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin sportif faaliyetlere katılım düzeyi ile sosyal uyum ve iletişim becerilerinin incelenmesi (Adıyaman ili örneği) | |
dc.title.alternative | A research on the socıal cohesıon and communıcatıon skılls of hıgher educatıon unıversıty students accordıng to theır level of partıcıpatıon ın sports actıvıtıes. (Sample of Adıyaman cıty) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Sport activities | |
dc.subject.ytm | Social adjustment | |
dc.subject.ytm | Sportsmen students | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.identifier.yokid | 421057 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 306033 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |