Show simple item record

dc.contributor.advisorSohbet, Rabia
dc.contributor.authorMermer, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-29T12:59:32Z
dc.date.available2020-12-29T12:59:32Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417176
dc.description.abstractSosyal yaşamın her alanında yaşanan değişim ve gelişimle birlikte artan kişisel farklılıklar, çatışmaları da beraberinde getirmektedir. Bu çalışma, Ortaöğretim Öğrencilerinde Akran Çatışmasının İncelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini 2011-2012 öğretim yılında lise birinci sınıfa devam eden 9950, örneklemini 1743 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin analizi SPSS 16.0 istatistik paket programında yapılmıştır. Öğrencilerin %53.6'sının 15 yaşında, %58.7'sinin erkek, annelerinin %19.7'sinin, babaların %6.9'unun okur yazar olmadığı; anne-babaların %89.7'sinin sağ beraber yaşadığı, öğrencilerin %34.9'unun 5-6 kardeşinin olduğu, %37.7'sinin anne-babasının otoriter, ailelerin %48.8'inin gelirinin giderine eşit olduğu belirlendi.Öğrencilerin %47.7'sinin ailelerinde madde bağımlısı varlığı, %37.7'sinde madde bağımlısı olan kişinin babası olduğu,%80.2'si aileden şiddet görmediğini, %35.4'ü sorunlarını aileleriyle paylaştığı, %67.6'sının kendisini anlayan ve dinleyen anne babaya sahip olduğunu, %81.8'i ailesinin saldırgan davranışlara izin vermediği, %19'u delici kesici alet kullandığı, %14.3'ü madde bağımlısı olduğu, %24.7'sinin intihar etmeyi düşündüğünü ifade etmiştir.Öğrencilerin %17.2'si sorunların üstesinden gelmede fiziksel güç kullanılması gerekliliğine inandığı, %38.7'sinin arasıra öfke nöbeti geçirdiği; %47'sinin okulda zorbalık yapanların olduğu, %10.7'si okulda zorbalık yapan gruba katıldığı, %7.3'ü okulda zorbalık yapan grubun üyesi olmanın faydalı olduğunu, okulda herhangi bir sorun olduğunda ilk olarak %11.8'i öğretmenlerine başvurduğunu, %51.6'sının okulda şiddetin çok görüldüğünü, %61.6'sı okulda madde bağımlısının olduğunu, %46.7'sinin okulda kullanılan maddenin sigara olduğunu, %47.9'u okulda en fazla zorbalığın sözel şiddet, %21.5'i daha çok üst sınıfların alt sınıflara şiddet uyguladığını, %36.3'ü akran çatışması en fazla erkekler arasında olduğunu söylemiştir.Anahtar Kelimeler: Akran çatışması, Ergenlik, Ergenlik sorunları, Kişisel çatışmalar.
dc.description.abstractIndividual differences increasing with developments and improvements in every field of social life bring about conflicts as well. This research was conducted to analyze peer conflict in secondary school students.The sample of the study is comprised of 1743 students attending the first grade at high school in the 2011-2012 Educational Year. The analysis of the data has been made through SPSS 16.0 statistical package software. It is seen that 53,6% of the students are 15, 58,7 of them are male, 19,7% of their mothers and 6,9% of their fathers are illiterate, 89,7% of their parents are alive and together, 34,9% of them have 5-6 siblings, 37,7% of their parents are authoritarian and 48,8% of their families have equal income and expenditures.It was expressed that 47,7% of the students have somebody substance addicted in their families, that 37,7 of their fathers are substance addicted, that 80,2% of them haven?t been exposed to violence in their families, that 35,4% of them share their problems with their families, that 67,6% of them have parents who understand and pay attention to them, that 81,8 % of their parents do not allow aggressive behaviors, that 19% of them use sharp objects, that 14,3% of them are substance addicted and 24,7 of them are thinking of committing suicide.It was also mentioned that 17,2% of them believed in physical force to overcome problems, 38,7% of them occasionally have temper tantrum. Then, 47% of them stated that there are bullies at their school and 10,7% of them join bullies. 7,3% of them thought that it is beneficial to be a member of the bullies? groups. 11,8% of them expressed that they first consult their teachers whenever there is a problem. 51,6% of them said that violence at school is widespread. 61,6 % of them mentioned the presence of substance addicts at school, and 46,7 % of them say that the substance used at school is cigarette. Next, 47,9% of them expressed that the most widespread violence is oral and 21,5% of them stated that upper grades commit grades to lower grades. Finally, 36,3% of them expressed that peer conflict was more common among male students.Key Words: Peer conflict, Adolescence, Adolescence problems, Personal conflictsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinde akran çatışmasının incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of peer conflict of secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPeer
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmAdolescent psychology
dc.subject.ytmInterpersonal conflict
dc.subject.ytmConflict-psychology
dc.subject.ytmPeer pressure
dc.subject.ytmPeer victimization
dc.identifier.yokid432906
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid315497
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess