Show simple item record

dc.contributor.advisorMutman, Utkan
dc.contributor.authorOğul, Kenan
dc.date.accessioned2020-12-29T12:56:43Z
dc.date.available2020-12-29T12:56:43Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-08-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/416232
dc.description.abstractGelişen dünyamızda, ulaştırmada hız, rekabetçi piyasa koşullarının belirlenmesinde önem arz etmektadir. Emniyetli, konforlu ve hızlı taşımacılık ülkeler için hem prestij hem de kalkınmışlıkta büyük rol oynamaktadır. Yıllarca gerekli önemin verilmeyip epeyce geri kalmış demiryollarımızın, yüksek hızlı demiryolu yapımıyla, tekrar hakettiği noktaya gelecektir. Böylece ülkemiz insanlarının çağdaş hızlı konforlu ve emniyetli ulaşım imkanlarından faydalanması, hem ekonomik hem de sosyal bir çok faydayı beraberinde getirecektir. Gelişmekte olan ülkemizin, yüksek hızlı demiryolu sektöründe, avrupada 6. dünyada 8. sırada olması, ülkemiz ve milletimiz için ayrıca gurur kaynağıdır. Yüksek hızlarda emniyetli ve konforlu bir ulaşımın sağlanması için, yapılacak olan hızlı demiryolu hatları, geomeri, altyapı, üstyapı ve elektrifikasyon tesisleri bakımından, konvansiyonel hatlardan farklı özelliklere sahiptir.Yüksek hızlı demiryollarının yapımında, yüksek geometrik standartlar (maximum eğim üst sınırı, minumum kurp çapı alt sınırı) oturma ve ondülasyonlara yol açmayacak, sağlam altyapı, özel dizayn ve yüksek mukavemetli malzemeler ile üstyapı ve elektrifikasyon sistemlerin oluşturulmasını gerektirir. Yüksek hızlı demiryollarının yapımında, yüksek geometrik standartların sağlanması için, ülkemizin dağlık topografik durumundan dolayı, tünel, viyadük, altgeçit, üstgeçit gibi, yoğun sanat yapısı bulunan hatlar kaçınılmaz olmaktadır.Yüksek hızlı demiryollarının yapımından sonra, işletme aşamasında, dinamik yükler (frenaj ve demeraj) ve statik yükler (dolgu) altıda hatta oturmalar muhtemeldir. Yüksek hızlarda, emniyetli ve konforlu bir ulaşımın sağlanması için, muhtemel oturmaların önüne geçilmesi gerekmektedir. Bu çalışmaların işletmecilik aşamasından önce, yapım aşamasında, tespit ve yapılması gerekmektedir. Özellikle rijit sanat yapıları ile rijit olmayan yarma, dolgu geçişlerinde, farklı oturmalardan kaynaklanan sıkıntılar, yüksek hızlarda aşırı hissedilmekte, emniyet ve konfor açısından büyük problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunun çözümü için, farklı ülkelerin kendi hatlarının ve zemin özelliklerinin durumuna göre geliştirmiş oldukların farklı çözüm uygulamaları mevcuttur. Bu çalışmada, farklı zemin yapılarına göre, farklı uygulamalar ele alınmıştır.
dc.description.abstractIn our developing world, speed in transportation is important in determining competitive market conditions. Safe, comfortable and fast transport plays a major role in both prestige and development for countries. Our railroads, which have not been given the necessary pretense for decades and are quite backward, will come back to the point of deserving again with high-speed railway construction. Thus, the benefit of our country's people to use modern, comfortable and safe transportation facilities will bring both economic and social benefits. It is also a source of pride for our country and our nationality that our developing country is the 8th in the 6th world in Europe in the high-speed rail sector.The fast railway lines, geomery, infrastructure, superstructure and electrification facilities to be built have different features than conventional lines in order to ensure safe and comfortable access at high speeds. In the construction of high-speed railways, high geometric standards (maximum slope upper limit, minimum kurp diameter lower limit) require the construction of superstructure and electrification systems with robust infrastructure, special design and high strength materials that will not lead to seating and undulations.In order to achieve high geometric standards in the construction of high-speed railways, lines with dense artistic structures such as tunnels, viaducts, underpasses and overpasses are inevitable due to the mountainous topographical situation of our country.After construction of high-speed railways, dynamic loads (braking and de-embedding) and static loads (fill) are likely to sit down even during operation. In order to ensure safe and comfortable access at high speeds, it is necessary to avoid possible seating. These works need to be identified and done before the operational phase, during the construction phase.Particularly in rigid artworks, non-rigid splitting, filling passages, disturbances caused by different seats are over-felt at high speeds, and there is a big problem in terms of safety and comfort. To solve this, different countries have different solutions for their own lines and background properties that they have developed according to the situation. In this study, different applications are dealt with according to different ground structures.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleYüksek hızlı demiryollarında geoteknik çalışmalar ve yaklaşım dolgu modelleri
dc.title.alternativeGeotechnical studies in high speed railways and approach fill models
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-14
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10160898
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid474061
dc.description.pages267
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess