Show simple item record

dc.contributor.advisorTütüniş, Birsen Tan
dc.contributor.authorTakas, Mine
dc.date.accessioned2020-12-29T12:56:25Z
dc.date.available2020-12-29T12:56:25Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/416118
dc.description.abstract11 SUMMARY This study displays the research on how to develop better reading comprehension skills in the preparatory year students of the ELT Department. The research at Trakya University was completed in twentyeight weeks and the main aim of the research was to help the students to develop better reading comprehension skills to be successful in the final exam. Some important aspects of the research can be summarized as follows : 1- It gives an overview of the theoretical background of reading. Reading is an active process of communication which necessitates interaction between language and thought. Some reading theories related to this idea like `Schema Theory` are analysed in detail in this study. 2- Some classroom techniques for teaching reading are displayed to emphasize the importance of reading in second language learning process. The purpose of teaching reading is to develop some attitudes and skills needed for obtaining information, and to develop interest for reading for pleasure. While teaching reading the teacher plays a crucial role in helping the students to see that reading can be of real value to them in many ways.Ill 3- It gives an overview of second language theories in relation to reading. While conducting the research `Qualitative Methods` were found better applicable. Since the research is an action research it was realized in `Diagnostic` and `Therapeutic` stages. In `Diagnostic` stage, the problems were diagnosed by applying some data collection and analysis techniques. The results of the first proficiency test, interviews, and questionnaires became helpful in diagnosing the problem and it was seen that the students were not successful in reading comprehension. So, in `Therapeutic` stage, some classroom procedures were applied using `Intensive` and `Extensive` reading techniques to help the students to change their reading habits. Moreover, some specific classroom techniques were used to solve the students' problems. As a result of the `Therapeutic` stage it was seen that the students gained some skills which helped them to be successful in reading comprehension. But their problems did not disappear as a whole. I believe this study will be useful for those who are interested in reading skills in ELT, and it will also be an illuminating reference for the Reading Courses in ELT departments.
dc.description.abstractIV ÖZET Toplumların varoluşları ve bu varlık temelinde gelişme göstermelerindeki en önemli olgu şüphesizki `dil` dir. Dilin araç olarak kullanıldığı sözlü ve yazılı iletişim ağında toplum bireylerinin düzeyli edinç sergüeyebilmelerinde ise en önemli faktör birey üzerinde bilincin arttırılması çabalarıdır. Bu çalışmanın içeriğim oluşturan `okuma` aktivitesi söz konusu olan bu iletişim ağlarından yazılı iletişimin bir bölümüdür. `Okuma` kuramsal boyutta çok değişik ifadelerle tanımlanmaktadır. Örneğin okuma karşılıklı bir bildirişim sürecidir; Eğitim boyutunda ele alındığında ise okuma aktivitesi öğrencinin okulda ilk olarak edindiği bir beceridir. Yabancı dil öğretiminde de okuma son derece önemli bir rol oynar. Kuramsal boyutta okuma edincine dair öne sürülen araştırmalar okuyucu rolündeki bireyi ve eğitimciyi yönlendirmesi açısından göz ardı edilemez. Bu nedenle bu çalışma ampirik boyutta, kuramsal tabanda var olan araştırmalardan yola çıkılarak gerçekleştirilmiştir. Bu tez çalışması, Trakya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Bölümü, İngilizce Ana Bilim Dalı hazırlık sınıfı öğrencileri üzerinde, okumayı daha iyi kavrama konusunda yapılmış yirmisekiz hafta devam etmiş bir araştırmayı içermektedir. Tezin teorik bölümünde`okuma`, `okuma öğretimi` ve `okuma teknikleri`ne yönelik öne sürülen kuramlar ele alınmaktadır. Bu kıvamların en önemlilerinden biri olan `Schema Theory` dikkatle incelenmiş, bu teorinin pratikle bağdaştırılması araştırılmıştır. Önceden kazanılmış geçmişteki bilgileri ifade eden, bir başka deyişle, geçmiş deneyimlerin aktif bir organizasyonunu belirten `schema` teriminden yola çıkan bu kuram, öğretmen tarafından bilindiği taktirde okuma derslerinde öğrencinin aktif hale getirilmesi için uygulanan sınıf içi/dışı okuma tekniklerinin daha yararlı ve etken olmasını sağlar. Okuma öğretimi kapsamında ele alman okuma kuramları ve teknikleri dil öğrenimi ve edinimi kuramları ile birleştirilerek bir bütünlük sağlanmıştır. Ayrıca öğrenme stratejileri ve öğrenme biçimlerinin de okumayı kavrama üzerindeki etkileri tartışılmıştır. Tez çalışmasının uygulama bölümünde, yukarıda sözü edilen kuram ve tekniklerden yola çıkılarak hazırlık sınıfi öğrencileri üzerinde okuma becerisini daha iyi kavramaları konusunda yapılan çalışmadan söz edilmektedir. Bu araştırmayı gerçekleştirirken `nitelik` araştırma metotlarından faydalanarak bir eylem araştırması -action research- iki aşamalı olarak `diognostic` -problem belirleme ve `therapeutic` -problem çözme olarak yapılmıştır. `Diagnostic` aşamada veri toplama ve veri analizi yapılıp problemler ortaya çıkarılmaya çalışılmış ve neticede öğrencilerin okumayı kavramada başarılı olmadıkları görülmüştür. Aynı zamanda farklı öğrenme stratejileri de başarılarını negatif bir şekilde etkilemiştir. BunlarıVI ortadan kaldırmak için `therapeutic` aşamada sınıf içinde uygulanan teknikler `intensive`- pekiştirmeli ve `extensive`- kapsamlı okuma olmak üzere iki bölümde incelenmiştir. Bu tez çalışması için yapılan uygulama ve araştırmalar sonucunda okumayı kavramada okuyucunun zaten mevcut olan geçmiş bilgilerini (`Schema` teorisinde öne sürüldüğü gibi) okuma tekniklerini kullanarak, metinden elde ettiği yeni bilgileri ile birleştirip daha başarılı olduğu gözlemlenmiştir. `Therapeutic` aşamada uygulanan sınıf tekniMerinin amaca ulaşmada başarılı olup olmadığım ölçmek için gözlemler, mülakatlar ve anketler yapılmıştır. Vize sınavları ve final sınavı da öğrencilerin okumayı kavramada başardı olabilmeleri için kendilerine yardımcı olabilecek bazı okuma becerilerini kazandıklarını göstermiştir. Ancak elbetteki problemleri tamamen ortadan kalkmamıştır. Yaptığım bu çalışmanın İngiliz Dili Eğitimi (ELT) hazırlık sınıfi okuma dersleri için yol gösterici ve aydınlatıcı olacağı kanısındayım.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeveloping competence for reading comprehension
dc.title.alternativeOkumayı kavrama için sözcük edimininin geliştirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmWord usage
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmReading strategies
dc.subject.ytmScheme theory
dc.identifier.yokid71959
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71959
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess