Show simple item record

dc.contributor.advisorTütüniş, Birsen
dc.contributor.authorUzun, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-29T12:56:16Z
dc.date.available2020-12-29T12:56:16Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/416058
dc.description.abstractTÜRKÇE ÖZET Yabancı dil öğrenimi çeşitli değişkenlerin etkilediği kompleks bir olgudur. Kişilik, yabancı dile karşı takınılan tutum, dile yatkınlık, hafıza ve motivasyon gibi değişkenler yabancı dil öğrenimini etkilemektedir. Bu nedenle, kompleks bir olgu olan yabancı dil öğrenimi ve ediniminde, öğrencilerin karşılaştıkları zorluklarla nasıl başa çıktıkları, araştırmacıların herzaman ilgisini çeken bir konu olmuştur. Konuşma, okuma ve yazma gibi dil becerilerinin temelini oluşturan dinleme, dil öğreniminde önemli bir yer tutar.öğrenci başka birini dinlediğinde ya da anlamaya çalıştığında, duyduğunu anlayabilir, ancak anladığını hatırlamayabilir. Bunun nedeni de, çalışma alışkanlıkları, uygulanan öğretim teknikleri, öğrencilerin uygun dinleme teknikleri benimsememeleri olabilir. Kimi öğrenciler değişik stratejiler benimseyerek öteki öğrencilerden başarılı olabilir. Başarı, öğrencilerin benimsediği gözlenebilen dil davranışları dizinine bağlıdır. Öğrenciler, konuşulan dili dinleyerek anlamaya çalışır. Bu yüzden, anlama becerisinin gelişmesi sürekli dinlemeye bağlıdır. Bilinmeyen sözcükler, hatırlama, sözcük vurguları, parçaların gereğinden uzun süre dinletilmesi gibi öğrencilerin karşılaştığı problemlerin, öğrenci dil davranışlarının başarının yükselmesi için öğreticiler tarafından bilinmesi ve iyi izlenmesi gerekir. Dinleme derslerinde öğrencilerin başarısız olmaları tezin araştırma konusunda çıkış noktası olmuştur. Tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde: Yabancı dil öğrenim ve edinim kuramları, dile karşı tutum, kişilik, zeka, bilgi işleme, ikinci bölümde: Yabancı dil ediniminde dinlemenin önemi, dinleme anlama, üçüncü bölümde: öğrencilerin öğrenme biçemleri ve dinleme stratejileri üzerinde durulmuş, dördüncü bölümde ise, konuyla ilgili araştırma yapılmıştır.Araştırma Trakya Üniversitesi Tekirdağ Meslek Yüksekokulunun Haberleşme, Iklimlendirme ve Soğutma, Kontrol Sistemleri ve işletme bölümlerinin ikinci sömestrelerinde on hafta süreyle yürütülmüştür. Araştırmada, Meslek yüksekokulundaki video ve dil labarotuvarı kullanılmıştır. Çalışmalar sözcük arttırımı ve dinleme anlama şeklinde yürütülmüştür. Araştırma Action Research yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın amacı, dinleme derslerinde öğrenci stratejilerinin başarıyla bağlantılarını araştırmaktır, öğrencilerin öğrenim tercihlerini, dinleme stratejilerini, özgeçmişlerini belirlemek amacıyla anketler ve görüşmeler yapıldı. Başarılarının belirlenmesi için ön ve son test uygulandı. Deney grubunun başarı ölçümü için sonuçlar kontrol grubununkiyle karşılaştırıldı. Araştırma sonuçlan T - test ve Chi - kare test teknikleriyle analiz edildi. Dinleme derslerinde karşılaşılan anlama probleminin çözümü için özel olarak tasarlanan sınıf teknikleri geliştirildi. Bu sınıf teknikleriyle öğrencilerin dinleme anlama becerilerinin geliştiği gözlendi.
dc.description.abstractSUMMARY Learning a language is a complex process that has many variables. Some variables like personality, aptitude, memory and motivation affect it. So, a great deal of research has taken place in how the learners cope with the difficulties in second language. Listening is the fundamental skill in language learning.Learners understand what they hear but are unable to remember it. The reason of this may be teaching tecniques, learners' study habits and listening techniques. Learners try to understand the spoken language by listening to it. The teachers need to be aware of the learners' problems such as long sentences, omission of sound, remembering and unknown words. The thesis comprises four chapters. The first chapter is devoted to the second language learning and acquisition. The second chapter focuses on the importance of listening in language acquisition. The third chapter deals with the learners' learning styles and listening strategies.ln the fourth chapter, research methods, data analysis and the outcomes are represented. The research was carried out in a ten weeks' period in the second semester of the first year on the subjects from Management, Communication, Air Conditioning and Refrigeration and Control Systems departments of Trakya University, Tekirdağ Vocational School of Higher Education. Action research was used. The analysis of the results was done with T - test and Chi square test. As data gathering techniques, questionnaires, non - participant observation, interviews, pre and final tests were used. Specific classroom activities were designed. These activities helped learners to develop listening comprehension skills.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe Impact of listening classes on lerarners strategies in English language acquisition
dc.title.alternativeDinleme derslerinin İngilizce dil ediniminde öğrenci stratejilerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmListening-understanding
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUnderstanding
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid71974
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71974
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess