Katma bütçe uygulaması çerçevesinde Trakya Üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Er, İdemen | |
dc.contributor.author | Ceylan, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:56:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:56:10Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/416013 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET Bu araştırmada, ilk olarak Türkiye Bütçe Sistemi'nde bütçe türleri tanımlanmıştır. Katma bütçe: Giderleri özel gelirlerle karşılanan ve genel bütçe dışında yürütülen kamu kuruluşlarının bütçeleri olarak tanımlanmıştır. Daha sonra katma bütçelerin tabi olduğu kanunlar, yönetmelikler belirtilmiştir. Katma bütçeler, genel bütçelerin tabi olduğu 1050 Sayılı M. U.K. ve Devlet İhale Kanunlarına tabi bulunmaktadırlar. Katma bütçeli idare sayısı yıllar itibariyle değişiklik göstermiş; 1927 yılında sekiz olan bu sayı, 1995 yılında 65 olmuştur. Katma bütçeli idarelerin gelirlerinde yıllar itibariyle en yüksek oransal artış 1991 yılında gerçekleşmiştir. Katma bütçeli idarelerin öngörülen öz gelirlerinin öngörülen giderlerini karşılama oranı 1987 yılında %10,3 iken 1995 yılında %4,2'ye düşmüştür. Trakya Üniversitesi 2809 Sayılı Kanun ile kurulmuştur. Trakya Üniversitesi katma bütçeli kuruluş olması nedeniyle, bütçe uygulamaları T.C. Maliye Bakanlığı'nca yayınlanan Bütçe Uygulama Talimatlarıyla ve Başbakanlıkça yayınlanan Tasarruf Tedbirleri genelgeleriyle kısıtlamalara tabi tutulmaktadır. Döner sermaye uygulaması da katma bütçeyi dar kalıplarından dışarıya çıkaramamıştır. Tıp Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi Trakya Üniversitesi'ni geliştirmek yerine, çalışanlarına gelir dağıtan bir uygulama halini almıştır. Katma bütçeli kurumlar üzerinde siyasi otoriteler tarafından sıkı baskılar oluşturulabilmekte ve bundan dolayı da katma bütçeli kurumların idari özerkliğinden söz edebilmek mümkün olmamaktadır. | |
dc.description.abstract | V SUMMARY In this study, primarily budget species in Turkish Budget System have been described. Supplementary budget has been described as public organizations budgets that their expenditure met by private incomes and applied exclusively than general budget. Later, laws and regulations considered for supplementary budgets have been determined. Supplementary budgets are subject to M.U.K. 1050 and Government Tender Laws which general budget laws are subject to. Supplementary budget administration number as been changed by years the number which was 8 in 1927 reached to 65 in 1995. The highest rational increase in the institutions that have supplementary budget occurred in 1991. Meeting ratio of considered real income to considered expenditure of the institutions that have supplementary budget reduced to 4,2% in 1995 while 10,3% in 1987. Trakya University has been established by the law no 2809. Because of being an institution that have supplementary budget, Trakya University Budget Applications are being subjected to the Budget Applications instructions published by Ministry of Economy of the Republic of Turkey and Saving Precations Notice published by Prime Ministry. Circular fund application could not put out the supplementary budget from its narrow-pattern. Circular fund Company of Medical Faculty has become an application that deliver income to its staff instead of improve Trakya University. Political authorities can make strict constraints on the institutions that have supplementary budget so that it could not possible to mention about institutional autonomy of the institutions that have supplementary budget. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.title | Katma bütçe uygulaması çerçevesinde Trakya Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Trakya university as an example of supplementary budget application | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Maliye Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Revolving fund | |
dc.subject.ytm | Annexed budget administrations | |
dc.subject.ytm | Budget | |
dc.subject.ytm | Trakya University | |
dc.identifier.yokid | 85432 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 85432 | |
dc.description.pages | 164 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |