Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Sefer
dc.contributor.authorVarlik, Gülşen
dc.date.accessioned2020-12-29T12:56:08Z
dc.date.available2020-12-29T12:56:08Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/416001
dc.description.abstractÖZET Para ekonomisinin ve değişiminin geçerli olduğu ekonomilerde üreticilerin tüketicilerle doğrudan ilişki kurması güçtür. Özellikle tüketim mallarının doğrudan pazarlanması hemen hemen olanaksızdır. Bir an için üreticilerin mallarını doğrudan pazarladıkları ya da tüketicilerin kullandıkları mallan direkt olarak üreticiden aldıkları düşünülürse, binlerce üretici ile milyonlarca tüketici arasındaki ilişkilerin ne denli karmaşık, zaman alıcı ve pahalı olacağı ortaya çıkar. Günümüzde üretilen malların çok azı üretim yerlerinde tüketilir veya doğrudan üreticiden satm alınır. Üretimin çok büyük bir kısmı, toptancılar ve perakendeciler tarafından tüketicilere ulaştırılır. Dolayısıyla toptancı ve perakendeciler üretim ile tüketim arasında düzenleyici bir rol sağlayarak dengeyi sağlamaktadırlar. Bu da üretilen malın istenilen yer ve zamanda tüketiciye sunulmasında dağıtım ve dağıtım kanallarının önemini ortaya koyar. Özellikle 1980'li yıllar sonrasında teknolojideki gelişmeler ve küreselleşmeye yönelik çabalar pek çok ekonomik faaliyeti derinden etkilemiştir. Son yıllarda dünya ekonomisindeki gelişmelere paralel olarak tüketiciye sunulan hizmetler modernleşmektedir. Bu modernleşme, şehirleşme oranındaki yükseliş, şehirde yaşayanların gelir düzeylerindeki artış ve toplumun tüketim alışkanlıklarının değişmesiyle perakendecilik formatlan da değişmiş perakende pazarı sürekli büyüme göstermiştir. Ama bu büyüme daha çok supermarket ve hipermarketler yönünde olmuştur. Çalışmamızda bu gelişme ve değişim çerçevesinde dağıtım kanalları ve aracıların tanımı, ilişkileri ve sorunları incelenmiştir. Dünya'daki ve Türkiye'deki durumları karşılaştırılmış, yapılan incelemeler sonucunda toptancılar ve perakendecilerin temel sorunlarının, rakip firmalara alım büyüklüğüne bağlı olarak farklı fiyat indirimi uygulanması ve uygun vade yapılması olduğu saptanmıştır. Bu uygulamanın haksız rekabete yol açtığı ve bunun da ancak uygun yasal düzenlemelerle çözümleneceği vurgulanmıştır.
dc.description.abstractSUMMARY It is difficult for producers to contact to consumers directly in economies in which the economy and exchange of money is valid. Especially, it is not possible to market the consumer goods directly. For a while, it is thought that if producers sell their goods directly or consumers buy goods directly from producers, it can be found that the relationship between thousands of producers and millions of consumers could be very complex, time consuming and very expensive. Today, a small amount of produced goods are consumed at its production place or bought directly from producers. A large amount of produced goods are supplied to consumers by retailers or whole sellers. So, whole-sellers and retailers, who play a mediating role between producers and customers, supply stability. This shows the importance of distribution and distribution channels during supply of produced goods to customers at the right time and at the right place. In 1980s, the technological changes and the efforts for globalization affected many different economic issues deeply. In the recent years, the services given to the consumers are getting better due to the improvements in the world economy. This modernization speeds up urbanization, increases the income of the people living in cities and changes the consumers attitudes towards the produced goods. This also increases retailers' format. So, the retailer markets show continuous progresses that are carried out by supermarkets and hypermarkets. In this study, the distribution channels and the defination of brokers together with their relations and problems are handled. The existing situations of them in Turkey and in the world are compared and as a result of the studies, the main problems of whole-sellers and retailers are determined as the different discount rates applied to the buyers due to their purchasing volume and the reasonable credit terms for the amount of purchasing. It is suggested that this application causes unreasonable competation and this could be eliminated by means of legal actions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama kanallarında toptancılar, perakendeciler ve Edirne örneğinin incelenmesi
dc.title.alternativeWholesellers, retailers in the marketing channels and investigation of the Edirne example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMarketing channels
dc.subject.ytmWholesaling
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmIntermediary institutions
dc.subject.ytmDistribution channels
dc.subject.ytmRetailing
dc.identifier.yokid85435
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid85435
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess