Show simple item record

dc.contributor.advisorErtuğrul, Özkan
dc.contributor.authorErgin Coşkun, Nurşat
dc.date.accessioned2020-12-29T12:56:05Z
dc.date.available2020-12-29T12:56:05Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415977
dc.description.abstractKapadokya Bölgesi Resim Sanatının Gelişim Evreleri konulu çalışmamın ilk bölümü; araştırmanın yöntemi ve izlediği yol, bölgenin tarihçesi, coğrafî konumu ve jeolojik yapısının yanısıra başlangıçtan itibaren resim sanatı ile bölge resim sanatı hakkındaki bilgileri içermektedir. tkinci bölümde çalışma içinde ele alınan sahnelerin yazınsal kaynaklan incelenerek; üçüncü bölümde bu sahneler tüm kiliselerde ikonografik açıdan incelenmiştir. Dördüncü ve son bölümde tüm çalışmanın üslup açısından bir değerlendirmesi ve araştırmacıların kiliseler için verdikleri tarihlerden sonra İkonografik değerlendirme ile tarihlemeler ile ilgili yorumlar yapılmıştır. Sonuç olarak üç ayrı grubun tespit edildiği bölgede, bu uslupsal ve ikonografik farklılıklar ile dekoratif gelişmeler, aslında Bizans'ın tarihine işaret etmekte olup, Bizans imparatorluğunun sosyal yapısındaki değişmelerin bir sonucudur. Bölgede önce manastırlarda yaşayan din adamları diğer manastırlarla ilişkiler içinde olup geleneksel süsleme ve resimlerle kiliseleri bezemişler ve birinci grubu oluşturmuşlardır. Makedonya ve Kommenoslar dönemi ile başlayan kültürel gelişmeler sayesinde din adamları başkente eğitim için giderek; imparatorluğun içinde güçlenmişlerdir. Sanat ve felsefeyi öğrenen din adamları sayesinde kiliselerde dinin felsefi ve Liturjik yönünü anlatan çeşitli semboller kullanılmaya başlanmışlardır. Bu değişim ise ikinci ve üçüncü grubu oluşturmuştur. İmparatorluğun son dönemi olan Paleologoslar ile anlatımcı karakterli dekoratif süslemeye geri dönülmüştür. Siyasi ve ekonomik açıdan yaşanan çöküntü ile sanat tekrar manastırlarda yetişen din adamlarının eline geçmiştir. Bu dönem son canlanmaIll clup, bölgede Ihlara, Sinosos ve Kırşehir civarında görülmektedir. Bu yüzden çalışmamızda sadece giriş bölümünde ele alınmıştır. Başarısız kopyalardan oluşmuştur. Başkentte bu canlanma daha güçlü ama kısa olmuştur. Anahtar Kelimeler 1 - Hıristiyanlık 2 - Manastır 3 -Kilise 4 - Bizans 5 - İkonografya
dc.description.abstractThe first part of the study on Development Stages of Art of Painting in Region of Cappadocia contains the information about the art of painting and region's art of painting from the beginning besides the method and ways of study and the history of the region, geographical position, and geological structure. In part two, the written sources of the settings in the study were examined and in part three these settings were examined in the iconographic aspect for the whole churches. In part four, which is the last one, after an evaluation of the whole study and the dates by the researches for the churches the comments were made on the iconographic evaluation and dating aspects. In the end of the study, three separate groups established in the region, these methodical and iconographic differences and decorative developments actually shows the history of Byzantine and they are as a result of the changes on the social structure of the Byzantine Empire. The mocks, who started to live in abbeys in the region in the first times, were in relation with the other mocks in the region and decorated to the churchles with traditional decorations and painting and they formed the first group. By means of the cultural developments that were started with the Macedonian and Commenosos are, mocks went to the capital city for education and increased their power in the Epire. The mocks, who learned the art and philosophy, caused to use the several symbols that show the literature and philosophic aspects of the religion. Thes change formed the second and the third groups. By Paleologos', which is the last are of the Empire, the artists returned back to the decorative painting with explanatory characteristics. Due to the decorative and economical demolish, the art again became under the control of the mocks of the abbeys. This step is the last relief and can be seen around Dilara, Sinosos and Kırşehir in the region. For that reason in our study it is engaged only in the introduction part. This contains unsuccesful copies. This relief was more powerful but shorter in the capital.Key Word : 1 - Christianity 2 - Monastery 3 - Church 4 - Byzantine 5 - Ikonographieen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleKapadokya bölgesi resim sanatının gelişim evreleri
dc.title.alternativeDevelopment phase of the art of picture in region of Cappadocia
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentArkeoloji ve Sanat Tarihi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmByzantines
dc.subject.ytmNevşehir-Cappadocia
dc.subject.ytmChurchs
dc.subject.ytmByzantine painting art
dc.subject.ytmIconograpy
dc.subject.ytmPainting art
dc.identifier.yokid85440
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid85440
dc.description.pages301
dc.publisher.disciplineKlasik Arkeoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess