Modern sanata prehistorik ve kabile sanatının etkisi
dc.contributor.advisor | Beksaç, Engin | |
dc.contributor.author | Şen, Nilgün | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:56:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:56:02Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415957 | |
dc.description.abstract | Özet Paleotik mağara duvarlarında hümerli ve doğa gözlemine çok yakın resimler, bilinen bütün soyut geometrik sanat biçimlerinden çok daha eskiydiler. Daha sonraları yaşanan Neolitik çağın biçimleri yakın ve soyuttur. Paleolitik insan, gerçekçi ve doğacıydı. Çünkü dış dünyayı soyutlayabilecek yetenekte değildi. Bu yüzden ancak geliştikten sonra soyut resimler yapmaya başladı. İnsandaki soyutlayıcı yeteneğin en tipik örneği olan yazı da ancak sonraları bulunmuştur. Resim, yazının bulunmasından önce doğacı bir anlatıma sıkı sıkıya bağlı idi. Yazının bulunuşu onu bu özelliğinden sıyırıp şematizme götürmüştür. İnsanda sözcüklerin fikirlerin taşıyıcısı olarak önem kazandığı anda, gündelik eşyalar üzerinde soyut çizgi sembolleri yer almaya başlamıştır. Bu semboller inşam ve çevredeki doğayı zikzaklar ve çizgi şeritleri gibi yalın biçimlerde ifade etmişlerdir. İlkel insan sanatı yaratmakla gücünü arttırmakla ve yaşayışım zenginleştirmede kendine gerçek bir yol buldu. Başlangıçtaki büyü zamanla dine, bilime ve sanata dönüştü. 20 y.y. başlarında sanatta köklü bir değişim oldu. Sanat eserlerinin ardındaki kuram daha fazla önem kazandı. Öncü sanatçılar zenci sanatlarını, eski maya sanatını, Kiklad adalarının sanatım keşfettiler ve bunların Batı Sanatından aşağı kalır yam olmadığını ispatladılar. Modernizmin temel eğilimi, genellikle soyutlamaya yönelen bir yoldur. | |
dc.description.abstract | m INTRODUCTION (SUMMARY) The drawings, very close to the natural and capable study of paleolitic cave walls, were much olden than all form of abstraot dimensional arts, the forms of Neolitic Ages lived are simple and abstraot. Paleolitic man was natural and realistic. Because he hadn't capability for having outside of the world. For this reason, after developing, he standed doing abstraot drawings. Writing, the typical example of ability of abstraot tump in human beings has been invented recently. Drawing was very dependent on the natural description before the appearance of writing. The invention of writing got rid of this speciality took it to the form. In man, when words had an importance as an owner of abstraot ideas, abstraot symbols simply simpilified the man and the nature around them like zigzags and lines. Primitre man found a right way for himself with creating the ant, developing his power and improving his way of life. For men magic turned into religion, science and ant in true. In the early years of 20. Century in ant a gigantic development occured. Concept behind the works of ant had importance. Forerunner artists found black arts, old Maya arts and the ants of Kicklad Islands... and so on and shoved that they were better that the Western arts. The aim of modernisation is commonly a way to absraction. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Modern sanata prehistorik ve kabile sanatının etkisi | |
dc.title.alternative | The Effect of prehistoric and tribe art on the modern art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Clan society | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Prehistory | |
dc.subject.ytm | Abstract painting | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Primitive societies | |
dc.subject.ytm | Abstract art | |
dc.identifier.yokid | 85442 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 85442 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |