Multimedia assisted teaching in the context of writing for the English teacher training programme
dc.contributor.advisor | Tütüniş, Birsen | |
dc.contributor.author | Öngün, Erdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:55:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:55:54Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415909 | |
dc.description.abstract | IV TÜRKÇE ÖZET Bilgisayar dil öğretiminde gittikçe önem kazanmaktadır ve ikinci bir dilde yazma gibi bazı becerilerin gelişmesine yardımcı olmaktadır. Bilgisayar destekli dil öğrenimi akademik yazma dersi açısından İngilizce'yi ikinci dil olarak öğrenen öğrencilere ikinci veya üçüncü dillerinde deneme, rapor vb yazma konusuna yeni bir yaklaşım getirmiştir. Bilgisayar destekli dil öğrenimi öğrencilerin akademik yazma becerilerini geliştirmektedir. Bununla birlikte bilgisayar destekli dil öğreniminin ve yazma programlarının faydalarının öğrencilere taşınması yavaş ve zor bir süreçtir çünkü öğrenciler bilgisayarlarla yakından aşina değillerdir. Çoğu zaman geleneksel olan kağıt / kalem kullanarak yazmayı tercih etmektedirler. Bu tez kalem ve kağıt ile gerçekleştirilen akademik yazma becerisine multimedya araçlarından faydalanarak aşamalı ve organize bir şekilde bilgisayar işlevinin entegresini konu almaktadır. Bazı öğrenciler bilgisayarı yeterince etkin bir şekilde kullanamadıkları için yazma becerilerini hızlı bir şekilde geliştirememektedirler. Kağıt ve kalem kullanarak yazmayı sürdürmekle ve bilgisayar teknolojisinin imkanlarını göz ardı etmektedir.Bu çalışma teknoloji bilgisi çok az yada hiç olmayan ve İngilizce'yi ikinci dil olarak öğrenen öğrencilere bilgisayar destekli akademik yazılı anlatımın etkin kılınmasını amaçlamıştır. Tez kullanılan yöntemleri, dil öğrenim ortamını, araştırma sonuçlarını ve problemleri tartışacaktır. Çalışma da araştırma metodu olarak Action Research kullanılmıştır. Bunun yanında öğrencilere dil becerileri ve araştırmanın amaç ve sonuçları doğrultusunda anketler uygulanmış ve görüşmeler yapılmış olup performansları ön ve son testlerle değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın verileri Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü İngiliz Dili ve Eğitimi bölümü ( Edime / Türkiye ) I. Sınıf akademik yazma dersi kapsamında iki dönemde ( 20 haftada ) toplanmıştır. Çalışma I. Dönem sınıfta II. Dönem Bilgisayar laboratuvannda sürdürülmüştür. Veriler sadece tek bir sınıf ortamında ve 28 öğrenciden toplanmıştır. Bu 28 öğrenci aynı bölümde bir yıl süreli hazırlık dönemi geçirmiştir. Bu hazırlık dönemi süresince öğrencilere İngilizce'de temel becerilerin (yazma, konuşma, dinleme ve okuma) kazandırılmasına çalışılmıştır. Hazırlık sonrası akademik yazma dersinin içeriğini öğrencilerin kağıt /kalem kullanarak yeni bir metin oluştururken heceleme, noktalama, imla gibi hatalar yanında metin organizasyonu sırasında metnin bütününü görme, alıntı yapma, yer değiştirme ve taşıma konulan oluşturmaktadır. Okulun fiziksel ortamı ayrıca bir kontrol grubu oluşturulmasını mümkün kılmamıştır. Böylece bütün öğrenciler verilerinin karşılaştırıldığı akademik yazma araştırma yöntemleri kullanılarak iki ayrı süreçten oluşan ( kalem / kağıt - bilgisayar -multimedya kapsamında word-pocessor) destekli bir çalışamaya tabi tutulmuşlardır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY The computer is becoming increasingly prominent in language learning and promoting some skills in second language such as writing. Computer Assisted Language Learning (CALL) and Writing (CAW) programmes help students write academic reports and essays in their second or third languages. Studies in this area show that using Computer Assisted Writing actually improves students' academic writing skills. However, promoting the benefits of Computer Assisted Writing Programmes to students is a slow and difficult process because some students are not familiar with the computer. Instead, they still rely upon the traditional way of essay writing with pen and paper. This thesis describes the slow and organisational integration of word- processing into pen and paper academic writing classes. Some students cannot use the computer comprehensively and these students find it easier to continue writing essays with pen and paper but they `miss out` the benefits of Computer Assisted essay writing. The aim of this study is to discover the effectiveness of Computer Assisted Writing programmes on the end product of the students who practise writing in second language and who have little or no computer literacy. The research question, ' therefore, was ` Does word processing with the aid of multimedia bring any solutions to writing problems?` In this regard a hypothesis was developed: `Compared to pen and paper writing, use of word processing along with multimedia aid has a positive impact on the end product ` This thesis will discuss the methods used, the subjects, the language environment, the research results and the questions raised from this study. Briefly, the thesis was based on an action research. It was longitudinal, administered over one year. The researcher used both non-participant observation, diaries, interview, conferencing and questionnaires to record students' progress. The subjects were twenty-eight first year students of the English Language Teacher Training Department of Education Faculty of Trakya University. Turkish students studying English as a Second Language at the English Language Teacher Training Department of Trakya University, Edirne, Turkey. All 28 students had done one year of preparatory English classes prior to their first year at the university. The preparatory year courses aimed at providing students with basic English skills in reading, writing, listening and speaking. The freshman year task-based academic writing course involved the requirements of academic skills like; note- taking, recalling, sorting, synthesising, organising, interpreting and applying information from multiple sources. There was no control group in this study because there was only one freshman class in the English Language Teacher Training Department of Trakya University. The language environment was the same for all students. All focussed on the same procedures. But the collective data was all processed on a comparative basis and analysis. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Multimedia assisted teaching in the context of writing for the English teacher training programme | |
dc.title.alternative | İngilizce öğretmenliği bölümünde yazılı anlatım becerisinin geliştirilmesi için multimedia ortamının kullanımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Writing skills based | |
dc.subject.ytm | Computer assisted language education | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Second language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 85426 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 85426 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |