Show simple item record

dc.contributor.advisorAladağ, Zerrin
dc.contributor.authorDiyaroğlu, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-29T12:55:51Z
dc.date.available2020-12-29T12:55:51Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415888
dc.description.abstractBu çalışmada, öncelikle karar verme süreci ve karar verme teknikleri ile ilgili bilgi verilmiştir, ardından Analitik Ağ Süreci ve Aksiyomatik Tasarım hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Teorik bilgilerden sonra, tezin uygulama bölümünde hızlı tüketim malları sektöründen bebek bezi ürünlerinin seçiminde tüketicilerin dikkate aldığı kriterlerden bahsedilmiş, Mısır pazarındaki alternatifler belirtilmiştir. Bu alternatiflerin pazar paylarını tahmin edebilmek için 10 kriter oluşturulmuş, bu kriterler 3 ana küme altında toplanmıştır. Kriterler arasında hem iç hem de dış bağımlılık olduğu için çok kriterli karar verme tekniklerinden biri olan Analitik Ağ Prosesi uygulamasına karar verilmiştir. Ağ ve ilişkiler tanımlandıktan sonra konusunda uzman 4 kişinin ortak görüşüyle, modeldeki kriterler ikili karşılaştırma metodu ile ağırlıklandırılmıştır. Tutarsızlık oranları da hesaplanmış ve analiz edilmiştir. Model analizi ve kriterlerin ikili karşılaştırması için Super Decisions paket programı kullanılmıştır. Programda ortaya çıkan ağırlıklar daha sonra Aksiyomatik Tasarım modelinde kullanılarak her bir bebek bezi markasının pazardaki güçlü ve zayıf kriterleri analiz edilmiş ve markaların pazarda yürüteceği stratejilerde ve yeni ürün geliştirmelerinde odaklanacağı noktalar konusunda önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, first of all ,decision making multi criteria decision making mehtodologies are represented and Analytic Network Process and Aximatic Design have been explained in details. After teoric information, on step of exercise , criterias about baby diaper selection process have been mentioned and the alternatives in Egypt market have been listed. 10 criterias which have been splitted to 3 main groups, have been used in the method in order to estimate market share of 5 alternative brands. As there ise internal and external dependency, Analytic Network Process has been selected to apply to the model. After the model has been built with network and dependencies, comparisons were done with the consensus of 4 marketin employee and consistency ratio has been calculated. Super Decision programme has been used for the analysis of model. Weight of criterias, which was one of the outcomes of the ANP model, has been used in Axiomatic Design methodology to analyse the weaknesses and strengths of 2 top sold brands in market and some suggestions about the focus points of the brands in order to expand their share in the market, has been given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleAnalitik ağ süreci (anp) ve ağırlıklı aksiyomatik tasarım ile hızlı tüketim malları sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeAnalytic network process (anp) and axiomatic design and a case study in fast moving consumer goods inductry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10173019
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid507000
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess