Viyolonsel eğitiminde yay problemleri olan lise öğrencilerine önerilecek çalışmalar
dc.contributor.advisor | Sağlam, Atilla | |
dc.contributor.author | Ergenekon, Erol | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:55:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:55:40Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415816 | |
dc.description.abstract | 11 VİYOLONSEL EĞİTİMİNDE YAY PROBLEMLERİ OLAN LİSE ÖĞRENCİLERİNE ÖNERİLECEK ÇALIŞMALAR ÖZET Bu tezde, konservatuvar lise düzeyinde viyolonsel öğrencilerinin yay problemlerinin tespiti ve belirlenen problemlerin çözümüne ilişkin öneriler üzerine çalışmalar yapıldı. Yay problemlerini ortaya koymak için, genel olarak viyolonsel eğitimini ve öğretme durumlarını da betimler nitelikli bir anket istanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvan, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvan, Ankara Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarları'nda 24 öğrenci ve 9 öğretmene uygulandı. Ayrıca anketi yanıtlayan öğrenci ve öğretmenlerle sonuçların yorumlanmasına yardımcı olması amacıyla görüşme tekniğinden de yararlanıldı. Elde edilen veriler SPSS Bilgisayar Programı kullanılarak çözümlendi. Ortaya çıkan çözümler ışığında veriler yorumlandı. Sonuçlar çıkartılarak genel olarak Türkiye'de viyolonsel eğitiminde görülen yay problemlerinin çözümünde kullamlmakta olan eserler tespit edildi ve bu eserlerden seçilen bazı önemli örnekler verildi. Konservatuvar Çalgı Eğitimi Ortaöğretim Viyolonsel Yay Problemleri | |
dc.description.abstract | Ill ACTIVITIES RECOMMENDED for the HIGH SCHOOL STUDENTS with BOW PROBLEMS in VIOLONCELLO EDUCATION SUMMARY In this thesis, the bow problems of conservatory high school students are determined and studies about the recommendations for solution of these problems are made. A survey for determining the bow problems and for describing the violoncello education is held at Istanbul Technical University Turkish Music State Conservatory, İstanbul University State Conservatory, Ankara Hacettepe University State Conservatory on 24 students and 9 teachers. Additionally, interview technic is used for helping the interpretation of the results of the survey. The data is analyzed by using SPSS Computer Program. The data is interpreted by means of the reached solutions. The written works used in the solution of bow problems in Turkish violoncello education are determined by making conclusions. Finally, some important examples from these writen works are given. Conservatory Instrument Education Secondary Education Violoncello Bow Problems | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Viyolonsel eğitiminde yay problemleri olan lise öğrencilerine önerilecek çalışmalar | |
dc.title.alternative | Activities recommended for the high school students with bow problems in violencello education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Cello | |
dc.identifier.yokid | 96126 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 96126 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |