Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Sefer
dc.contributor.authorTatli, Melike
dc.date.accessioned2020-12-29T12:55:38Z
dc.date.available2020-12-29T12:55:38Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415800
dc.description.abstractİHRACAT FİRMALARINDA YENİ PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE TEKSTİL SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA ÖZET İhracatta pazarlama, firmaların kazanç sağlaması açısından devletlerin ise ekonomik kalkınmalarını sağlamaları açısından önem taşımaktadır. Ülkeler kalkınma ve sürdürülebilir ekonomik büyümenin sağlanması, firmalar kaynakların etkin kullanılması ve maliyetlerin düşürülmesi amacıyla ihracata yönelmektedir. İhracat yapan firmaların müşterileri ülke dışındadır. Dolayısıyla pazarladığı ürün veya hizmetler en azından bir devletlerarası sının geçmek zorundadır. Firmalar dış pazarlarda farklı para birimleri, gümrük mevzuatları, yasalar, bankacılık sistemleri, dil, kültür ve ekonomik sistemlerle yüzyüze gelmektedir. Bunların yarattığı dezavantajları ortadan kaldırmak ve uyum sağlamak için stratejiler geliştirmektedirler. Bu çalışmada neden ihracata yönelindiği, ihracat pazarlamasının önemi ve stratejilerin ihracat pazarlamasındaki yeri araştırılmıştır. Firmaların ihracat pazarlamasında karşılaştıkları sorunlar, bu sorunları aşmak ve dış piyasalarda rekabet edip süreklilik sağlayabilmek için geliştirdikleri stratejiler araştırılmış ve uygulaması tekstil sektöründe yapılmıştır. Kaynak taraması yapılarak elde edilen bilgiler doğrultusunda ve Edirne Modavizyon fabrikasının müdürü ile yapılan yüz yüze görüşmede elde edilen veriler doğrultusunda ihracatta yaşanılan sorunlar ve ihracat pazarlamasında uygulanan stratejilerin tespitine çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler 1. İhracat 2. Pazarlama 3. İhracat Pazarlaması 4. Strateji 5. Tekstil sektörü
dc.description.abstractu NEW MARKETING STRATEGIES IN EXPORTING COMPANIES AND AN APPLICATION IN TEXTILE SECTOR SUMMARY Marketing in exportation is considered important by companies because of ensuring profit whereas goverments ensuring their development. Firms are oriented to exportation in aim of using sources effectively and decrease costs whereas the countries aim is to supply development and continious economic growth. The Customers of exporting companies are out of the country. For this reason the commodities and services marketed by the companies have to pass at least one intergovermental border. In foreign markets the companies confront different money units, custom regulations, laws, banking systems, language, culture and economic systems. In order to remove the disadvantages and supply adaptation they improve strategies. In this study, the place of the strategies in export marketing, the importance of export marketing and why oriented to exportation is investigated. The problems of the company in export marketing, the strategies improved to solve this problems and to compete in foreign markets to supply continuity are investigated and its application is done in textile sector. In the direction of the knowledge got by making inquiries in sources and the information got by with the face to face meeting with the plant manager of Edirne Modavizyon, tried to establish problems existing in exportation and the strategy applied in export marketing. Key Words 1. Export 2. Marketing 3. Export marketing 4. Strategy 5. Textile sectoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİhracat firmalarında yeni pazarlama stratejileri ve tekstil sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeNew marketing strategies in exporting companies and application in textile sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmTextile sector
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.identifier.yokid102018
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99787
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess