Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Sefer
dc.contributor.authorIşik, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-29T12:55:37Z
dc.date.available2020-12-29T12:55:37Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415795
dc.description.abstractÖZET Türk tekstili, yıllar önce tezgâhta dokuma ile başladığı macerasını, bugün hem dünya markalarım Türkiye'de üreterek hem de kendi markalarını yaratarak sürdürmektedir. Türk hazır giyim sektörünün 2000'li yıllardaki hedefi, İstanbul'u dünyanın belli başlı moda merkezleri arasına sokmaktır. Türkiye'nin son yıllardaki ihracatının üçte birinden fazlası hazır giyim sanayimden elde edilmektedir. Türkiye Hazır Giyim Sanayii, Türkiye ekonomisinin köklü değişmeler yaşadığı 1980 yılından itibaren çok hızlı gelişmeler kaydederek ülkenin en önemli sektörlerinden birisi olmuştur. Sanayii, endüstriyel olarak ürün tasannu, ürün geliştirme ve buna bağlı olarak dağınık fason dikiş ünitelerinden oluşmaktadır. Tekstil Sektörü, milli gelir ve istihdam bakımından da önemli bir yer tutmakla beraber, Türk ekonomisine katma değeri her yıl biraz daha yükselmektedir. Satış geliştirme çabalan, yoğun bir şekilde sosyal öğrenme prensiplerinden yararlanarak tüketici davranışlarını etkilemeye çalışır. Tüketicilerin satınalma kararlan veya tüketici davranışlannı açıklamada davranış bilimleri önemli ve yararlı ipuçlan vermektedir. Çeşitli bilim dallarından yararlanılarak tüketicilerin satınalma tercih ve davranışlarını etkileyen faktörler incelenmiş ve mevsim sonlarında yapılan indirimli satışların, tüketicilerin tercih ve davranışlarına etki edip etmediği tespit edilmeye çalışılmıştır. Bunu yaparken de çeşitli kaynaklardan ve anket çalışmasının sonuçlarından ortaya çıkan veri ve bilgilerden yararlanılmıştır. Elde edilen anket sonuçlan Excel ve SPSS bilgisayar programlan aracılığı ile değerlendirilerek, hipotezler test edilmiştir. Bu anketlerin sonuçlan olarak, hazır giyim sektöründe yapılan mevsim sonu indirimli satışların tüketicilerin satınalma tercih ve davranışlannı pek fazla etkilemediği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractm SUMMARY Turkish textile has been keeping on it's adventure which was commenced with loom years ago, by both producing global trade marks in Turkey and creating it's own trade marks. The aim of Turkish ready-made clothing at 2000s is to make Istanbul one of the world's fashion centers. More than one third of Turkey's export made in last years is obtained from ready-made clothing industry. Turkey ready-made clothing industry has become one of the most important sectors by making very fast progress since it had deep-seated changes in 1980. Industry consists of product design, product improvement and discursive. Sewing units connected with these, industrially. On the one hand, sector has an important place as national income and the usage in service, on the other hand. It's value added to Turkish economy escalades day by day. Sale improvement efforts try to attact consumer behavior by using social learning tenets. In the explanation of consumers' buy decisions or consumer behavior, behavior sciences gives important and helpful chies. By using various science branches and searching the factors that attract consumers' buy preference and behavior, whether consumers take into consideration the cut price sales in the end of the seasons or not has been wanted to be determined. While this has been done, various reference books and autcomes from the results of the questionnaire studies have been used. The results of the questionnaires have been appreciated by the programs of Excel and SPSS computer and hypotheses have been tested. As a result of these questionnaires, the fact that cut price sales, which are made in the end of the seasons, at ready-made clothing sector. Dont' impress consumer buy preference and behavior a lot has been determined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHazır giyim sektöründe mevsim sonu indirimli satışların tüketici satınalma tercihleri üzerindeki etkileri ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe Effect of the end season cut-price sales, on the preference in consumers purchasing at ready made clothing sector and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReady wear sector
dc.subject.ytmSale
dc.subject.ytmDiscount sales
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid102334
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99788
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess