Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Sefer
dc.contributor.authorÖzakinci, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-29T12:55:35Z
dc.date.available2020-12-29T12:55:35Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2020-12-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415775
dc.description.abstractPazarlama firmalarında Toplam Kalite Yönetimi anlayışını benimsemişfirmaların pazarda kalıcı başarılar sağladıkları ve rekabete uyum gösterdikleri buaraştırmanın kuramsal dayanağını oluşturmaktadır.Bu çalışmada günümüzde pazarlama anlayışının kazandığı yeni boyut, ToplamKalite Yönetiminin geçirdiği evrim, Japonya ve Türkiye'deki uygulamaları, ülkemizinlokomotif sektörlerinden otomotiv sektörü üzerine ilgili alanyazın taraması yapılarak,iki ülke uygulamaları konusunda kıyaslamaya gidilmiş ve fırmalar ile kişisel görüşmeyapılmıştır.Kıyaslamada Toplam Kalite Yönetiminin mucidi olan Japonya'daki TOYOTAfirması ile Türkiye'de Sabancı Holdinge bağlı TOYOTA ortaklığı ile faaliyet gösterenTOYOTASA firmasının pazarlamada Toplam Kalite Yönetimi uygulamalan konusundabir literatür çalışması yapılarak, özel ve kamu sektörü kurum ve kuruluşları, sektörgazete ve dergileri, KALDER, TÜSİAD, OSD, TOBB başta olmak üzere ilgilikuruluşların yayın ve araştırmalarından yararlanılmış, kaynakların ve sektördegerçekleşen en son verilerin elde edilmesinde İnternetten geniş ölçüde yararlanılmıştır.TOYOTASA Genel Müdürlüğü, TOYOTASA Adapazarı Otomobil ÜretimTesisleri ve TOYOTASA Edirne Bayi Kale Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş ' deyetkililer ile kişisel görüşme yapılarak araştırmanın uygulama yönü ortaya konulmayaçalışılmıştır.Yapılan araştırma otomotiv sektöründe faaliyet gösteren pazarlama firmalarınınbayilik olarak plaza anlayışı ile hizmet verdiklerini, Toplam Kalite Yönetimi anlayışı ilehareket ettiklerini , kalite bilincinin giderek önem kazandığını ve yaygınlaştığını ortayaçıkarmıştır.Anahtar Sözcükler :PazarlamaKaliteToplam Kalite YönetimiOtomotiv SektörüMüşteri Memnuniyeti
dc.description.abstractThe marketing firms, which apply the principle `total qualit:y management`, havea constant success in the market and adapt to the competition ofthe market. This realityform s the conceptional basis of this study.In this study , the literature is searched about today's new perspective formarketing, `Total Qualit:y Management`'s evoultion and applications in Turkey andJapan and automotive sector which is one of the main sectors in our country. Thetwo countries, Turkey and Japan are benchmarked for their applications and themanagers of the firms were meeted personally.A literature study was done about the `Total Quality Management` applications ofTOYOTA (the inventor of the `Total Quality Management` concept) in Japanand TOYOT ASA ( shows activity with TOYOT A corporation linked to SabancıHolding ) in Turkey. The special and government organisations, the newspaperand magazines of the sector, KALDER, TUSIAD, OSD, TOBB in the lead, broadcastsand searches of the concerned foundations, internet were used widely to obtain thesources and the latest informations.The aspect of application of the study was tried to be brought up by meetingpersonally with the authorized people from TOYOT ASA Main Directorate,TOYOTASA Adapazan Automobile Production Foundations and TOYOTASAEdirne vendor Kale Industry and Trade Incorporated Company.This research reveals that the marketing firms which show activit:y in theoutomebile seeter serve as a vendor with plaza concept, they behave according to the`Total Quality Management ` concept and the conscious of qualit:y is getting moreimport:ant and widespread.Key Words:MarketingQualityTotal Quality ManagementAutomotive SectorCustomer Satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama firmalarlnda toplam kalite yönetimi ve otomotiv sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeTotal quality management in marketing firms and application in automotive sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-22
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10051501
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid362446
dc.description.pages222
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess