dc.contributor.advisor | Ayyıldız, Sonay | |
dc.contributor.author | Sevindik, Semih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:55:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:55:34Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415774 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde, 2000'li yıllarda demiryolunda büyük bir atak gerçekleşmiştir. Ülkemiz açısından, demiryolundaki en yeni gelişme 250 km/sa ile gidebilen yüksek hızlı trendir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki ilk yüksek hızlı tren hatlarından biri olan İstanbul-Ankara hattında yeni yapılan istasyon ve gar yapılarının; konumlarının kent bağlamında incelenmesi, kent içi diğer ulaşım ağları ile entegrasyonu, mimarisi ve mekan örgütlenmesinin incelenmesidir. Bu kapsamda, İstanbul-Ankara arasındaki yüksek hızlı tren hattı incelenmiştir. Çalışma, bu hat üzerinde bulunan yüksek hızlı tren gar ve istasyonlardan; Bozüyük, Bilecik ve Ankara ile sınırlandırılmıştır. Çalışma yöntemi olarak, yüksek hızlı tren sisteminin kullanıcıları; yöneticisi TCDD, çalışanı personel/makinist ve yolcu açısından analizler yapılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde; amaç, kapsam ve yöntemin yer aldığı genel bilgiler bulunmaktadır. İkinci bölümde; demiryollarının tarihsel gelişimi, konuyla ilgili demiryolu kavramları, yüksek hızlı tren prensipleri, hat yapım kriterleri, istasyonların stratejik değerleri ve Türkiye'de yüksek hızlı trenin gelişimi hakkında bilgiler bulunmaktadır. Üçüncü bölümde ise, İstanbul-Ankara ile sınırlandırılmış olan hat üzerindeki durakların tarihsel ve kronolojik olarak incelenmesi ile başlar. Bu hat üzerinde yapılmış olan Bozüyük ve Bilecik yüksek hızlı tren istasyonlarının ve Ankara yüksek hızlı tren garının; kent bağlamında incelenmesi, kent içi diğer ulaşım ağları ile bütünleşme durumunun, mimarisinin ve mekan örgütlenmesinin incelenmesi ile devam eder.Gar ve istasyonların; kent içindeki durumu, yapım maliyetleri, kullanım yoğunluğu, sefer sayı ve süreleri, kent ile olan bağını etkileyen faktörler, zaman içerisindeki malzeme ve mekansal değişimler gibi bulgular ortaya çıkarılmıştır.Sonuç olarak, Ankara garı ve Bozüyük, Bilecik istasyonlarından yola çıkarak gelecekte yapılması planlanan gar ve istasyonlar için, hangi kıstasların önemli olduğu ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | In our country, there have been a major development in the railway during the 2000's. In terms of our country, the most recent development on the railway is high-speed train which can go up to 250 km per hour. The purpose of this study is one of the first high-speed train lines in Turkey at the Istanbul-Ankara line, new station constructions; its location in the context of the city, its integration with other transportation networks in the city, the study of architecture and space organization. In this context, the high-speed train line between Istanbul and Ankara has been examined. From the high-speed train stations on this line; Bozüyük, Bilecik and Ankara. As a working method, users of high-speed train system; operator of TCDD, employee/machinist and passengers in terms of users with a number of analyzes have been made. In the first part of the study; there are general information including purpose, scope and method of the project. In the second chapter; The historical development of railways, railway concepts about the subject, high-speed trains principles, line construction criterias, strategic values of stations and Turkey has information about the development of high-speed trains. The third section starts with the historical and chronological examination of the Istanbul-Ankara stops. Bozüyük, Bilecik and Ankara high-speed train stations; urban context, integration with other intra-city transportation networks, architecture and space organization are examined as a whole.This study reveals the findings about the stations such as; construction costs, intensity of use, the number and duration of the expeditions, factors affecting the connection with the city, materials in time and spatial factors.As a result, based on the stations in Ankara, Bozüyük and Bilecik, it has been tried to find what criterias are important for the stations that will be constructed in the future. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Hızlı tren istasyon binaları ve kent ile entegrasyonun; Bozüyük-Bilecik-Ankara gar binaları üzerinden incelenmesi | |
dc.title.alternative | Study of high speed train station buildings and integration with the city over Bozuyuk, Bilecik and Ankara station buildings | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10180366 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 492711 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |