Show simple item record

dc.contributor.advisorCelep, Cevat
dc.contributor.authorTunç, Binali
dc.date.accessioned2020-12-29T12:55:29Z
dc.date.available2020-12-29T12:55:29Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415739
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim denetmeni erinin rollerini problem çözme basamakları bakımından yerine getirme düzeylerini tespit etmektir. Tarama modelindeki bu araştırmanın evreni olarak Edirne, Tekirdağ, Kırklareli ve Çanakkale illerinde, 1999-2000 öğretim yılında görev yapan ilköğretim denetmenleri ve sınıf öğretmenleri alınmıştır. Örnekleme denetmenlerin tümü (90), öğretmenlerin bir kısmı (312) basit rastgele örneklem oluşturma yöntemiyle alınmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin faktör, sıklık, yüzde ve ki kare (chi square) analizleri bilgisayarda SPSS paket programı kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: Öğretmenler, `İnsan İlişkileri, Rehberlik, Mesleki Danışmanlık ve Eğitim Olanaklarını Geliştirme` konularında problemle karşılaştıklarında, denetmelerin, problem çözme sürecinin `problemi tanıtma, açıklama ve çözüm arama` basamağında yardım etmeleri gerektiğini düşünmektedirler. Uygulamada ise, öğretmenler, `İnsan İlişkileri, Rehberlik, Mesleki Danışmanlık ve Eğitim Olanaklarını Geliştirme` konularında problemle karşılaştıklarında, denetmelerin, problem çözme sürecinin `seçilen çözümü uygulama ve sonucunu değerlendirme` basamaklarında yardım ettikleri kanısmdadırlar. Denetmenler; öğretmenlerin `İnsan İlişkileri, Rehberlik, Mesleki Danışmanlık ve Eğitim Olanaklarını Geliştirme` konularında problemleri olduğunda; problem çözme sürecinin `çözüm arama, önerme` basamağında yardım etmeleri gerektiğini düşünmektedirler. Uygulamada ise; denetmenler, öğretmenlerin `İnsan İlişkileri, Rehberlik, Mesleki Danışmanlık ve Eğitim Olanaklarını Geliştirme` konularında problemleri olduğunda, problem çözme sürecinin `çözüm arama, önerme ve seçenekler arasından çözümü kararlaştırma` basamağından itibaren yardım ettiklerini belirtmişlerdir. Sonuç olarak öğretmenler, denetmenlerin tüm rol davranışlarını yetersiz bulurken, denetmenler birçok rol davranışını yeterli bulmaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Denetmen, Denetmen Rolü, Problem Çözme Yöntemi
dc.description.abstractThe types of fiilfiment of the roles of primary school inspectors in terms of problem sowing period. The scope of this survey-type study icludes the pirmary school inspectors and teachers working in the cities; Edirne, Tekirdağ, Kırklareli and Çanakkale in the education year of 1 999-2000. All the inspectors and some of the teachers (312 teachers) are taken as the sample randomly. SPSS pocket program is used to get the factor, frequency, percentage and chi square analyses of the output of the data collected by the questiondies. The findings of the study can be summarised as follow. The teachers think that the inspectors should help them for the problems related with Human Relations, Counseling, Professional Counseling and Developing Educational Possibilities at of stages introducing, explaning and trying to get the reasonable solution of problem solving period. In application, the teachers belive that the inspectors help them for the problems of Human Relations, Coungseling, Professional Counseling and Developing Educational Possibilities at the stages of application and evaluation of the determined solution. The inspectors think that they should help the teachers for the problems related with Human Relations, Counseling, Professional Counseling and Developing Educational Possibilities at investigating solution and making proposal stages of problem solving. In aplication, the inspectors say that they help the teachers for the possible problems related with Human Relations, Counseling, Professional Counseling and Developing Educational Possibilities at investigating solutions, making proposal and deciding on the right solution of the possible alternatives. In conclusion, the teachers think that the inspectors do not have the needed behavioristic qualifications whereas the inspectors do not think so.Key words: The role of an ispector, Problem solwing stages. Teacher, Inspectoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim müfettişlerinin problem çözme süreci açısından rollerini gerçekleştirme biçimleri
dc.title.alternativeThe types of fulfiment of the roles of primary school inspectors in terms of problem solwing period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSupervision of education
dc.subject.ytmCareer role
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmController
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmProblem solving
dc.identifier.yokid111955
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid109085
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess