dc.contributor.advisor | Celep, Cevat | |
dc.contributor.author | Tunç, Binali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:55:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:55:29Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415739 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim denetmeni erinin rollerini problem çözme basamakları bakımından yerine getirme düzeylerini tespit etmektir. Tarama modelindeki bu araştırmanın evreni olarak Edirne, Tekirdağ, Kırklareli ve Çanakkale illerinde, 1999-2000 öğretim yılında görev yapan ilköğretim denetmenleri ve sınıf öğretmenleri alınmıştır. Örnekleme denetmenlerin tümü (90), öğretmenlerin bir kısmı (312) basit rastgele örneklem oluşturma yöntemiyle alınmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin faktör, sıklık, yüzde ve ki kare (chi square) analizleri bilgisayarda SPSS paket programı kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: Öğretmenler, `İnsan İlişkileri, Rehberlik, Mesleki Danışmanlık ve Eğitim Olanaklarını Geliştirme` konularında problemle karşılaştıklarında, denetmelerin, problem çözme sürecinin `problemi tanıtma, açıklama ve çözüm arama` basamağında yardım etmeleri gerektiğini düşünmektedirler. Uygulamada ise, öğretmenler, `İnsan İlişkileri, Rehberlik, Mesleki Danışmanlık ve Eğitim Olanaklarını Geliştirme` konularında problemle karşılaştıklarında, denetmelerin, problem çözme sürecinin `seçilen çözümü uygulama ve sonucunu değerlendirme` basamaklarında yardım ettikleri kanısmdadırlar. Denetmenler; öğretmenlerin `İnsan İlişkileri, Rehberlik, Mesleki Danışmanlık ve Eğitim Olanaklarını Geliştirme` konularında problemleri olduğunda; problem çözme sürecinin `çözüm arama, önerme` basamağında yardım etmeleri gerektiğini düşünmektedirler. Uygulamada ise; denetmenler, öğretmenlerin `İnsan İlişkileri, Rehberlik, Mesleki Danışmanlık ve Eğitim Olanaklarını Geliştirme` konularında problemleri olduğunda, problem çözme sürecinin `çözüm arama, önerme ve seçenekler arasından çözümü kararlaştırma` basamağından itibaren yardım ettiklerini belirtmişlerdir. Sonuç olarak öğretmenler, denetmenlerin tüm rol davranışlarını yetersiz bulurken, denetmenler birçok rol davranışını yeterli bulmaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Denetmen, Denetmen Rolü, Problem Çözme Yöntemi | |
dc.description.abstract | The types of fiilfiment of the roles of primary school inspectors in terms of problem sowing period. The scope of this survey-type study icludes the pirmary school inspectors and teachers working in the cities; Edirne, Tekirdağ, Kırklareli and Çanakkale in the education year of 1 999-2000. All the inspectors and some of the teachers (312 teachers) are taken as the sample randomly. SPSS pocket program is used to get the factor, frequency, percentage and chi square analyses of the output of the data collected by the questiondies. The findings of the study can be summarised as follow. The teachers think that the inspectors should help them for the problems related with Human Relations, Counseling, Professional Counseling and Developing Educational Possibilities at of stages introducing, explaning and trying to get the reasonable solution of problem solving period. In application, the teachers belive that the inspectors help them for the problems of Human Relations, Coungseling, Professional Counseling and Developing Educational Possibilities at the stages of application and evaluation of the determined solution. The inspectors think that they should help the teachers for the problems related with Human Relations, Counseling, Professional Counseling and Developing Educational Possibilities at investigating solution and making proposal stages of problem solving. In aplication, the inspectors say that they help the teachers for the possible problems related with Human Relations, Counseling, Professional Counseling and Developing Educational Possibilities at investigating solutions, making proposal and deciding on the right solution of the possible alternatives. In conclusion, the teachers think that the inspectors do not have the needed behavioristic qualifications whereas the inspectors do not think so.Key words: The role of an ispector, Problem solwing stages. Teacher, Inspector | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim müfettişlerinin problem çözme süreci açısından rollerini gerçekleştirme biçimleri | |
dc.title.alternative | The types of fulfiment of the roles of primary school inspectors in terms of problem solwing period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.subject.ytm | Career role | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Controller | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.identifier.yokid | 111955 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 109085 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |