Robert Schumann piyano sanatlarının form analizi ve icra yönünden incelenmesi
dc.contributor.advisor | Hasanoğlu, Vasıf | |
dc.contributor.author | Akbulut, Şirin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:55:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:55:03Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415562 | |
dc.description.abstract | OZET Bu araştırmada öncelikle Robert Schumann'ın hayatı sunulmaya çalışılmış ardından Romantik Dönem bestecisi olarak özelliklerine değinilmiştir. Çalışmanın ana konusu olan `Robert Schumann'ın Piyano Sonatları' nın Form Analizi ve İcra Yönünden İncelenmesi` ne ayrıntılı olarak geçilmeden önce bilinmesi gerekli görülen bu konular açıklığa kavuşturulmuş daha sonra Schumann piyano için üç sonatı: No:l,Op.11 fa diyez minör (1833-1835); No:2,Op.22 sol minör (1833-1838) ; No:3, Op.14 fa minör (1835-1853) armoni,form ve stil yönünden incelenmiş. Daha sonra `Fantezi`nin (Op.17,do majör) ve `Viyana Karnavalı`nın (Op.9) onun sonatları arasında araştırılması gerekli görülmüştür. Bu gereklilik O'nun sonatlarına iki sonat daha ekleme isteğinden kaynaklanmıyor. `Fentazi` ilk başta Schumann tarafından `Büyük Piyano Sonatı`, `Viyana Karnavalı` ise `Büyük Romantik Sonat` olarak adlandırılmıştır. Son olarak Schumann'ın piyano eserleri arasında bir sonatlar serisi daha olan 1853 yılında yazılan Op.118 `Gençler İçin Üç Sonat` başlığı altındaki sonatları armoni,form ve stil yönünden incelenerek çalışma tamamlanmıştır. Robert Schumann Sonat Piyano `* | |
dc.description.abstract | uı ABSTRACT In this study primarily is tried to present about Robert Schumunn's Life.after then is told his characteristics as a composer of Romantic Era. Before having searched in details the main subject of this study ''Form Analysing and Examining of Performance of Robert Schumann's Piano Sonatas` the subject mentioned at the begining has been explained.Then Schumann's three piano sonatas for piano : No:l,Op.ll f sharp minor (1833-1835); No:2,Op.22 g minor (1833-1838); No:3,Op. 14 f minor (1835-1853) have been studied in the way of harmony, form and style. Then `Fantasy` (Op,17,c major) and `Viana Carnaval` are searched among his sonatas. This necessity doesn't deal with the wishes of adding two sonatas to the others. Firstly `Fantasy` was named as a `Grand Piano Sonata` and `Viana Carnaval` as a `Grand Romantic Sonata` by Robert Schumann. Finally,Op.l 18,in the title of `Three Sonatas for the Young`, written in 1853, is a series of sonatas among Schumann's piano works.This study is completed by examining these series of sonatas in the way of harmony,form and style. Robert Schumann Sonata Piario -* | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Robert Schumann piyano sanatlarının form analizi ve icra yönünden incelenmesi | |
dc.title.alternative | Form analysing an examining of performance of Robert Schumann's piano sonatas | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Schumann, Robert | |
dc.subject.ytm | Sonata | |
dc.identifier.yokid | 136948 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 132623 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |