Show simple item record

dc.contributor.advisorHasanoğlu, Vasıf
dc.contributor.authorAkbulut, Şirin
dc.date.accessioned2020-12-29T12:55:03Z
dc.date.available2020-12-29T12:55:03Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415562
dc.description.abstractOZET Bu araştırmada öncelikle Robert Schumann'ın hayatı sunulmaya çalışılmış ardından Romantik Dönem bestecisi olarak özelliklerine değinilmiştir. Çalışmanın ana konusu olan `Robert Schumann'ın Piyano Sonatları' nın Form Analizi ve İcra Yönünden İncelenmesi` ne ayrıntılı olarak geçilmeden önce bilinmesi gerekli görülen bu konular açıklığa kavuşturulmuş daha sonra Schumann piyano için üç sonatı: No:l,Op.11 fa diyez minör (1833-1835); No:2,Op.22 sol minör (1833-1838) ; No:3, Op.14 fa minör (1835-1853) armoni,form ve stil yönünden incelenmiş. Daha sonra `Fantezi`nin (Op.17,do majör) ve `Viyana Karnavalı`nın (Op.9) onun sonatları arasında araştırılması gerekli görülmüştür. Bu gereklilik O'nun sonatlarına iki sonat daha ekleme isteğinden kaynaklanmıyor. `Fentazi` ilk başta Schumann tarafından `Büyük Piyano Sonatı`, `Viyana Karnavalı` ise `Büyük Romantik Sonat` olarak adlandırılmıştır. Son olarak Schumann'ın piyano eserleri arasında bir sonatlar serisi daha olan 1853 yılında yazılan Op.118 `Gençler İçin Üç Sonat` başlığı altındaki sonatları armoni,form ve stil yönünden incelenerek çalışma tamamlanmıştır. Robert Schumann Sonat Piyano `*
dc.description.abstractuı ABSTRACT In this study primarily is tried to present about Robert Schumunn's Life.after then is told his characteristics as a composer of Romantic Era. Before having searched in details the main subject of this study ''Form Analysing and Examining of Performance of Robert Schumann's Piano Sonatas` the subject mentioned at the begining has been explained.Then Schumann's three piano sonatas for piano : No:l,Op.ll f sharp minor (1833-1835); No:2,Op.22 g minor (1833-1838); No:3,Op. 14 f minor (1835-1853) have been studied in the way of harmony, form and style. Then `Fantasy` (Op,17,c major) and `Viana Carnaval` are searched among his sonatas. This necessity doesn't deal with the wishes of adding two sonatas to the others. Firstly `Fantasy` was named as a `Grand Piano Sonata` and `Viana Carnaval` as a `Grand Romantic Sonata` by Robert Schumann. Finally,Op.l 18,in the title of `Three Sonatas for the Young`, written in 1853, is a series of sonatas among Schumann's piano works.This study is completed by examining these series of sonatas in the way of harmony,form and style. Robert Schumann Sonata Piario -*en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleRobert Schumann piyano sanatlarının form analizi ve icra yönünden incelenmesi
dc.title.alternativeForm analysing an examining of performance of Robert Schumann's piano sonatas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmSchumann, Robert
dc.subject.ytmSonata
dc.identifier.yokid136948
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid132623
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess