Show simple item record

dc.contributor.advisorDemiral, Berkan
dc.contributor.authorDemirtaş, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T12:54:57Z
dc.date.available2020-12-29T12:54:57Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415518
dc.description.abstractII ÖZET Dünyanın içinde bulunduğu hızlı kentleşme, toplumsal ve teknolojik gelişmeler, demokratikleşme eğilimleri, küreselleşme ve bunun tam tersi yerelleşme gibi akımlar devletlerin kamu yönetimi anlayışlarını gözden geçirmelerine ve bundan daha önemlisi de yeniden düzenleme girişimlerine neden olmaktadır. Avrupa Birliği'ne girmek isteyen Türkiye ekonomisinden, yönetim anlayışına kadar pek çok alanda yeniden düzenlemeye gitmek zorundadır. 58. Hükümet döneminde başlayan yeniden düzenleme çalışmaları, 59. Hükümet döneminde Avrupa Birliği' nden müzakere tarihi için tarih alınmasıyla birlikte hız kazanmıştır. Ülkemizde kamu yönetiminin yeniden düzenlenmesi ve buna bağlı olarak yerel yönetimlerin yeniden düzenlenmesi Cumhuriyet' in ilk yıllarından beri gündemde olan bir konudur. Ancak bugüne kadar, yapılan araştırmalar sonucu ortaya konan sorunları çözmeye yönelik çalışmalar yok denecek kadar azdır. Sorunlar ortaya konduktan sonra çözüm önerileri geliştirilememiş, geliştirilenler ise uygulanamamıştır. Türkiye'de yerel yönetimlerin sorunlarının kaynağı Osmanlı Devletine kadar gitmektedir. Osmanlı'da hakim olan merkeziyetçilik anlayışı ve Batıdaki emsalleri gibi bir yerel yönetim geleneğinin bulunmaması, bugün yerel yönetimlerin boğuştuğu sorunların asıl kaynağıdır. Merkeziyetçilik anlayışından kurtulmak isteyen Türkiye Cumhuriyeti, yerel yönetimlere tüzel kişilik kazandırmış ve çağdaş yerel yönetimlerin yerine getirdiği hizmetlerle görevlendirmiştir. Cumhuriyet 'in yerel yönetimleri ise yüklenen bu görevleri yerine getirecek mali kaynak, yönetici kadrosu, personel ve teknik elemana sahip değildir. Sonuçta merkezi yönetim merkeziyetçi bir anlayışla yerel yönetimlerin görevlerini taşra kuruluşları vasıtasıyla yerine getirmeye yönelmiştir. Türkiye, merkeziyetçi anlayıştan uzaklaşmak yerine şartlardan dolayı yeniden benimsemek durumunda kalmıştır.Ill Yerel yönetimlerin ve kamu yönetiminin yeniden düzenlenmesi ihtiyacı sadece ulusal düzeydeki sorunlardan kaynaklanmamaktadır. Uluslararası gelişmeler ve yeni kavram ve kuramlar da yeniden düzenleme gereksinimini doğurmaktadır. Yeni Kamu Yönetimi Yaklaşımı, Modern Yerel Yönetim Kültürü, yerelleşme, küreselleşme, tek kutuplu dünya düzeni, yönetişim gibi pek çok kavram ve kuram yeni yönetim anlayışlarının gelişmesine neden olmaktadır. Ülkeler bu değişimlere ayak uydurabilmek için yeniden düzenlemeye ihtiyaç duymaktadırlar. Özellikle ekonomik alanda küreselleşmenin etkisi sonucunda yerelleşme-yeni yerel çok daha fazla ön plana çıkmaya başlamıştır. Yeni yerelde kentler, metropoller uluslararası kuruluş ve şirketlerle yakın ilişki içindedirler. Bunun nedeni uluslararası şirketlerin politikalarının ulus devletler düzeyinden, yerel yönetimlere kaymasında yatmaktadır. Uluslararası şirketler güçlü merkezi yönetimle işbirliği yapmak yerine yerel yönetimlerle işbirliğini tercih etmektedirler. Bu durumda yerel yönetimlerin işlevleri ve görevlerinde farklılaşmalar oluşmaktadır. Yerel yönetimlerin bu değişimlere ayak uydurabilmesi için ise daha önceden de belirttiğimiz gibi yeniden düzenleme zorunlu hale gelmektedir. ANAHTAR KELİMELER: Yeniden düzenleme (Reform), yerel yönetim, il özel yönetimi, belediye, köy, büyükşehir belediyesi, yerel yönetim birlikleri.
dc.description.abstractIV SUMMARY The speedy urbanization, social and technologic developments, tendencies to become more democratic, globalization and opposite of these localization trends push to governments to revise and more important than that to reform their public administration perspectives. Turkey, as it would like to join European Community has to do reform works in many subjects from economy to administration perception. The reform works which had started with the 58th Government have been accelerated during the 59th Government as the negotiation date is obtained from the European Community. Reform of public Administration and related with that reform of local government have been on the agenda since the first days of Republic. However until today, almost no study has been put forth which is aimed to solve the problems that had brought out by researches. After determination of problems related solution suggestions have not been developed or they have never been implemented. The sources of the local administration problems date back to the Ottoman. The centralist structure of Ottoman Empire and not having local government tradition as its equals in the west are main sources of the problems that local governments struggles currently. The republic of Turkey, in order to get rid off the centralist structure, has given judicial personality to the local governments and appointed them to perform as modern local governments and fulfill the duties and functions of modern local governments. However, Republic of Turkey had not had required financial sources, governors, technical equipment and technical staff to achieve undertaken duties and functions. In the end, central government has started to carry out duties and functions of local governments by local offices and instead of localization it has gone back to the centralist approach.V Reform works in local and central government not only outcomes of the problems at national level but also results of international developments new ideas and new theories. Many concepts such as, new public administration approach, modern local government culture, localization, single poled world system grounds of new developments in administration perspectives. To keep in step with these developments local governments needs to reform their administration structure. Especially, because of the effects of globalization in economy; localization and new localization have become more important. In new localization; cities, metropolises, international establishment and companies are in close relationship. The reason of that close relationship is changing of policy of international companies from national state level to the local government. The international companies prefer to co-operate with the local governments instead of the centralist and strong governments. In that point, differences are occurred in duties and functions of local governments. As it has been mentioned before, to be able to follow new developments and to keep in step with that reform works are necessity for the local governments. KEY WORDS: Reform, Local Government, Private Province Administration, Municipality, Village, Major Municipalyt, Local Government Associations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de yerel yönetimleri yeniden düzenleme çalışmaları
dc.title.alternativeReform works concerning local government in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmLocal administrations
dc.subject.ytmVillages
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmProvincial special administrations
dc.subject.ytmRestructuring
dc.subject.ytmLocal administrations
dc.subject.ytmLocal government unions
dc.identifier.yokid137552
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid132609
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess