Ögretmenlerin ödül ve cezaya ilişkin algıları
dc.contributor.advisor | Yiğit, Birol | |
dc.contributor.author | Yiğit, Müzeyyen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:54:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:54:53Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2020-12-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415487 | |
dc.description.abstract | Araştırma ile ilk ve ortaögt`etim l'UfUIU.lannda görev yapan öğretmenierinödül ve cezaya ilişkin algıları ortaya konmaya çalışılmıştır.Bunun için önceliklealanyazın taranmış, ödül ve ceza kavramları, öğretmeniere yönelik ödül vecezanın yasal dayanakları ve bu alanda yapılmış araştırmalar incelenmiştir.Kuramsal bölümlin oluşturulmasından sonra geliştirilen `Ödül ve Cezayaİlişkin Öğretmen Algıları` ölçeği, tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen veEdirne il merkezinde görev yapan öğretmeniere uygulanmıştır.Anketin uygulanması sonucunda toplanan veriler SPSS paket programı ilebilgisayar ortamında değerlendirilerek,yorumlanmış ve aşağıdaki sonuçlaraulaşılmıştır:Okul müdürleri ödülü, cezaya oranla daha sık kullanmaktadır.Öğretmenierin çoğunluğu, kendisinin ödül alması gerektiğine inanmaktadır.ögeetmenler mevcut ödill türlerini yetersiz bulmakta, ücretsiz dil kursu, yurt dışıeğitim, yüksek lisans olanağı gibi daha çağdaş ve çeşitli ödül tUrününuygulanmasını önermektedir. Maddi yönü bulunan ödill ve cezalar degersizgörülmekte, övillme, saygınlık görme, karara katılma gibi içsel ödüllerle,meslektaşları arasında küçük düşürülme, sosyal faaliyetlerden yoksun bırakılmagibi cezalar daha önemli görülmektedir. Yine ödill ve ceza uygulamalarının okulmüdürünün kişiliğine bağlı olarak okuldan okula değişiklik gösterdiğinc, birokulda ödüllendirilen bir davranışın başka bir okulda cezalandırılabildiğineinanılmaktadır. Öğretmenler, ödül ve ceza uygulamalarına ilişkin yasa veyönetmelikterin yeterince açık olmadığına ve günümüz koşullarına göre yenidendüzenlenmesi gerektiğine inanmaktadır. Öğretmeniere göre; okul mlidürleri,cezalandırma söz konusu olduğunda uyarma, kınama gibi daha hafif cezalarıverme eğilimindedir. Okul müdUrleri ceza verirken duygusal davranmakta, kişiselolarak ilişkilerinin iyi olmadığı öğretmenleri daha fazla cezalandırmaktadır. Cezaögeetmenlerde olumsuz duygular yaratmakta ve öğretmenierin meslekigeleceklerini olumsuz etkilemektedir. | |
dc.description.abstract | . | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ögretmenlerin ödül ve cezaya ilişkin algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-21 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10049591 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 340150 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |