İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iş doyumları
dc.contributor.advisor | Onur, Vildan | |
dc.contributor.author | Akansel, Buket | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:54:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:54:52Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415483 | |
dc.description.abstract | Araştırma ile ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, iş doyumuna yönelikolarak içinde bulundukları çalışma hayatını nasıl algıladıkları, beklentileri ve ekonomiknedenlerden dolayı ek bir işle ugraşan ögeetmenlerin diğer öğretmeniere göre iş doyumdüzeyleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bunun için öncelikle alan yazın taranmış, iş doyumukurarnları ve bu alanda yapılmış araştırmalar incelenmiştir.Kuramsal bölümün oluşturulmasından sonra `İş Doyumu` ölçeği daha öncedenbelirlenen çalışma grubuna uygulanmıştır. Çalışma grubunu oluşturan öğretmenierin bir kısmıek bir iş yapmaktadır.Anketin uygulanmasından sonra toplanan veriler SPSS paket prograrnı ile bilgisayarortarnında değerlendirilerek yorumlanmış ve aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır.Öğretmenler işlerini severek yapmaktadırlar. Öğretmenler okullarındaki fizikselkoşulların yetersizliğinden şikayet etmektedirler. Öğretmenler yöneticilerinin çalışmalarındanmemnun olduklarını belirtmişlerdir. Okul yöneticilerinin kendilerine her türlü konulardayarduncı olacaklarına inanmaktadırlar. Öğretmenler okul yöneticileri, iş arkadaşları, memurve hizmetli1er ile ilişkilerinin iyi olduğunu söylemişlerdir. Öğretmenler görevlerini yaparkenbilgi ve becerilerini kuUanabildiklerini, görevlerinin kendilerini geliştirmelerine olanaksağladığını ancak okuUarında mesleki anlamda bir geleceklerinin olacağına inanmadıklarınıbelirtmişlerdir. Öğretmenler aldıkları ücretten ve kendilerine tanınan imkanlardan memnunolmadıklarını söylemektedirler. Öğretmenierin çoğunlugu ekonomik nedenlerden vebeklentilerinin tam olarak karşılanmamasından dolayı ek bir işle uğraşmaktadırlar.Öğretmenler yetersiz ücret almaları, kendilerine mesleki anlamda bir gelecek görmemeleri vekendilerini geliştirememelerini ek iş yapmalarına neden olarak göstermişlerdir. | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iş doyumları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10049626 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 340151 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |