Show simple item record

dc.contributor.advisorYiğit, Birol
dc.contributor.authorÇakici, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T12:54:52Z
dc.date.available2020-12-29T12:54:52Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2020-12-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415479
dc.description.abstractAraştırma, Edirne il merkezindeki liselerde görev yapan öğretmenierin okulyönetimi tarafından alınan kararlara katılma konusundaki düşüncelerini belirlemekamacıyla yapılmıştır.Araştırmanın verileri otuz iki sorudan oluşan likert tipi ölçeğin kullanıldığıanketle toplanmıştır. Anket soruları araştırmacı ve danışman öğretmeninin ortakçalışması ile hazırlanarak yedi grupta toplanmış, otuz iki karar çeşidi esas alınarakhazırlanmıştır.Ankette geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır.Araştırmanın ömeklemini, Edirne il merkezindeki liselerde görev yapan 565branş öğretmeni oluşturmuştur.Araştırma ile elde edilen verilerin istatistiksel çözümlenmesi SPSS programı ileyapılmıştır.Araştırmanın bulguları şunlardır;1. Öğretmenierin anketin C grubu karar türleri içinde bulunan öğretirole ilgili, Dgrubu karar türleri içinde bulunan öğretmenlerle ilgili, E grubu karar türleriiçinde bulunan öğrencilerle ilgili ve G grubu karar türleri içinde bulunançevreyle ilgili kararlara katılma boyutu ile görev yaptığı okul grubu arasındaanlamlı bir fark bulunmuştur2. Öğretmenierin D grubu karar türleri içinde bulunan, öğretmenlerle ilgili ve Fgrubu karar türleri içinde bulunan, mali kaynaklada ilgili kararlara katılmaboyutu ile yaş grubu arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLiselerde görev yapan ögretmenlerin okul yönetimi tarafından alınan kararlara katılma konusundaki düşünceleri nelerdir? (Edirne ili örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-21
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10049573
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid340149
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess