Show simple item record

dc.contributor.advisorSucu, Yaşar
dc.contributor.authorEngin, Ediz
dc.date.accessioned2020-12-29T12:54:36Z
dc.date.available2020-12-29T12:54:36Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415370
dc.description.abstractTarihin her döneminde pazar ve pazarlama kavramlarının insan hayatı üzerinde önemlietkileri olmustur. Önceleri sınırları belli bir alanda üretim temeli üzerinde olan pazarlamakavramı rekabet ve uluslararasılasma gibi kavramlarla zenginleserek karmasık bir yapıyabürünmüstür.sletmelerin uluslararası pazarlara girmelerinin bir seçenekten çok zorunluluk halinedönüsmesi uluslararası pazarlara giris stratejilerinin dogru tanımlanmasını ve uygunstratejinin seçimini gerektirmektedir. sletmeler uluslararası pazarlara açılırken pazarlarüzerindeki kontrol düzeyi ile yüklenecekleri risk arasında uygun stratejiyi belirlemekdurumundadırlar. Hammadde kaynakları, isçilik ücretleri, ekonomik, sosyal ve hukukifaktörler gibi hususlar ile isletmelerin elde tutmak istedikleri kontrol seviyesi ve risk algılarıseçilecek giris seklinin belirleyicileri olmaktadır.Bu çalısmada; stratejik yönetim ve genel rekabet stratejileri, uluslararası pazarlar veisletmelerin uluslararası pazarlardaki etkinlikleri, uluslararası pazarlara giris sekilleriaçıklanarak Türkiye'deki tekstil ve konfeksiyon sektörü üzerine genel bir degerlendirmeyapılmıstır. Uygulamalı çalısma bölümünde, örneklem olarak Çerkezköy bölgesinde faaliyetgösteren çesitli büyüklüklerdeki tekstil isletmelerinin uluslararası pazarlara giris yöntemlerive bu yöntemleri seçme nedenleri açıklanmaya çalısılmıstır.
dc.description.abstractMarket and marketing concepts have been important effect on human life in everyperiod of history. In former times, marketing concept was on a production foundation that wasin a definete area, then has been a complicated figure by the results of competetion andinternationalization.At the beginning, for companies, entering into international markets was a choice, thenbecame compulsory and correct identification of strategies for entering into internationalmarkets and correct choice for strategies is required. While companies entering intointernational markets, they have to define correct strategy between control level on the marketand acceptable risk. Raw material sources, saleries, economic, social and lawful factors,control level and acceptable risks are definer for the entry modes of the companies intointernational markets.In this study, strategical management and general competition strategies, internationalmarkets and the effect of companies at the international markets, entry modes for theinternational markets are explained, then a general valuation has been done on the textile andconfection sectors in Turkey. In practical part of the study, the entry modes of different sizedtextile companies which are doing production in Çerkezköy area and the reason for choosingthe entry modes have been explained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerin uluslararası rekabet stratejileri ve uygulamalı bir araştırma
dc.title.alternativeInternational competitive strategies and an applied research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid301529
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206833
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess