Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyol, Ayşe
dc.contributor.authorYavaş, Özdemir
dc.date.accessioned2020-12-29T12:54:31Z
dc.date.available2020-12-29T12:54:31Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415330
dc.description.abstractSpor pazarlaması kavramı, ilk defa 1978 yılında ?Advertising Age? dergisi tarafındankullanılmıs ve ?tüketicilerin, hizmet pazarlamacılarının endüstriyel bir ürün olarak sporututundurma aracı olarak giderek artan bir biçimde kullanmaları? seklinde açıklanmıstır(Durusoy, 2004). Daha sonraları yapılan arastırmalar bu açıklamanın yetersiz oldugunu ortayaçıkarmıstır. 2000'li yıllara gelindiginde ise spor pazarlaması kavramı, pazarlama ilkelerininve süreçlerinin, spor endüstrisinde uygulanması seklinde açıklanmaya baslamıstır.Bu çalısma spor kulüplerinin pazarlama uygulamalarını ve ekonomiye olan etkileriniinceleyen bir arastırmadır. Arastırmacının amacı daha net olarak, Türkiye'de bulunan üçbüyük spor kulübünün pazarlama uygulamalarının ve ekonomiye etkilerinin belirlenmesidir.Spor kulüplerinin pazarlama faaliyetlerinin ve ekonomiye olan etkilerini incelemekiçin iki asamalı bir arastırma tasarlanmıs ve spor kulüplerinde uygulanmıstır. Birinci asamada,kavramın ve kavrama yönelik temel unsurların daha iyi anlasılabilmesi için kesfedici birarastırma yürütülmüstür. kinci asamada ise sorular yardımıyla spor kulüplerininuygulamaları belirlenmistir. Veriler, yüz yüze görüsme yöntemi ve elektronik postayöntemiyle toplanmıstır.Arastırma sonuçları göstermektedir ki günümüzde spor kulüpleri pazarlamakonusunda da uzman hale gelmektedir. Pazarlama disiplinindeki gelismelere paralel olarakspor kulüpleri de pazarlama uygulamalarında degisikliklere gitmektedir. Spor ile ilgilikuruluslar yaptıkları faaliyetler sonucunda genel ekonomi içerisinde önemli bir paya sahipolmaya baslamıslardır.
dc.description.abstractThe term of sports marketing was initially used by the ?Journal of AdvertisingAge? in 1978 and described as ?the promotional tools which is increasingly being usedas an industrial product by consumers and services marketers? (Durusoy, 2004). Thefollowing researches stated that this explanation is inadequate. In recent years, the termof sports marketing has been described as the implementation of the principles ofmarketing and marketing processes in sports industry.This research documents a study of the marketing implementations of the sportsclubs and its effects on the economy. The main objective of this study is to determinemarketing implementations of the three major sports clubs in Turkey and its effects onthe economy.In order to explore marketing implementations of sports clubs and its effects onthe economy, a two phase research design was adopted and conducted in the sportsclubs. First, an exploratory phase was conducted in order to gain a clearer understandingof the key issues. Second, a questionnaire was used to determine the marketingimplementations of sports clubs. Data generation was achieved through face to faceinterviews and e-mail.The results of this study shows that sports clubs have become more professionalin the field of marketing. Since marketing discipline is changing constantly, sports clubsare changing their marketing implementations as well. Sports organizations started tohave an important share in the general economy as a result of their functions andimplementations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSporun ekonomi içindeki yeri ve spor pazarlama: Üç büyük spor klübünde uygulamalı bir araştırma
dc.title.alternativeThe Sitıation of sports in the economy and sports marketing: An Applied research on three major sports clubs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid301437
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206810
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess