Kemana yeni başlayan öğrencilerde tutuş problemleri ve çözüm önerileri
dc.contributor.advisor | Mansurova, Zuhra | |
dc.contributor.author | Günay, Erdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:54:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:54:20Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415257 | |
dc.description.abstract | Yaylı çalgılar ailesinin bir üyesi olan keman, öğrenilmesi çeşitli zorluklar içeren birçalgıdır. Keman öğrenimine yeni başlayan öğrencilerin çalışmalar sırasında çeşitliproblemlerle karşılaştıkları gözlemlenmektedir. Bu problemlerin biran önce aşılması çalıcılıkgelecekleri açısından büyük önem taşımaktadır. Keman eğitiminin oldukça uzun birsüreyi kapsadığı göz önüne alındığında karşılaşılan teknik problemlerin en kısa sürede tespitive doğru çözümlerin üretilmesi gerekliliği tartışmasız bir gerçektir.Araştırmada alanyazın (literatür tarama) modelindedir. Anket tekniğiyle toplananbilgiler yüzdelik değerlere dönüştürülerek tablolar halinde gösterilmiştir. Ulaşılan sonuçlaröğrencilere yönelik ve öğretmenlere yönelik olmak üzere iki ana başlık altındadeğerlendirilerek açıklanmıştır.Yapmış olduğum bu çalışma sırasıyla; Vücudun pozisyonu ve kemanıntutuluşunda,sol elin pozisyonunda ve harekelerinde, sağ elin pozisyonunda, hareketlerindekarşılaşılabilecek teknik problemlerin tespit edilmesine ve çözüm önerilerine yöneliktir. | |
dc.description.abstract | Violin, which is a member of the stringed instruments family, has some difficultiesduring the learning process. Beginners of this instrument meet various obstacles at earlystages of learning where problems should be solved as quickly as possible for the sake oflearners? future careers.Considering that violin learning is a long process, it is vital to find outand solve the technical problems at once.This research was done by using source-scanning metod.Information was gained bysurvey tecnique, altered into total percentage of issues and shown as tables. Results wereevaluated and explained under two major titles; one is for students, the other is for teachers.This study contains solution advices on some possible technical problems which mightbe seen in the posture of the body, holding the violin and in motions and positions of bothright/left hands. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Kemana yeni başlayan öğrencilerde tutuş problemleri ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | Holding problems and solution advices for the beginners of violin | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Violin | |
dc.identifier.yokid | 9001075 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206707 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |