Show simple item record

dc.contributor.advisorAltuğ, Nevin
dc.contributor.authorÇetin, Onur
dc.date.accessioned2020-12-29T12:54:19Z
dc.date.available2020-12-29T12:54:19Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415248
dc.description.abstractİşletmelerin günümüzde karşı karşıya kaldıkları en önemli sorun, içinde bulundukları çevrede ortaya çıkan değişimler, belirsizlik ve beklenmedik gelişmelerdir. İşletmeler bu değişim ve belirsizlik altında başarılı olabilmek için yeni yollar aramaktadırlar.Son 30 yılda Japon işletmeleri ?yalın üretim? ile umulmadık başarılar elde etmişlerdir. Japon işletmelerinin diğer bir ifade ile yalın üretimin bu başarısı, üretimin stratejik bir silah olarak ne kadar önemli olduğunu göstermiştir. Değişim ve belirsizliğin fazla olduğu, ürün çeşidinin inanılmaz seviyeye ulaştığı yeni iş çevresinde yalın üretimin en iyi yol olup olmadığı tartışmaları sürerken, ?çevik üretim? adı altında yeni bir kavram 1991'de ortaya çıkmıştır. Çevik üretim, değişimin hakim olduğu çevrede başarılı olma yolu olarak tanımlanmaktadır.Çeviklik günümüzün değişen çevresinde başarılı olmak için gereken yeteneklerdir. İşletmeler çevrelerini anlamalı ve çevrelerindeki değişim ve belirsizliği tanımlamalıdırlar. Böylece işletmeler gereken çeviklik düzeyini ve çevikliklerini nasıl arttıracaklarını belirleyebilirler. Bu çalışmanın amacı örnek olay çalışması ile incelenen iki işletmenin ihtiyaç duydukları ve sahip oldukları çeviklik düzeylerinin incelenmesi ve işletmelere önerilerde bulunulmasıdır.
dc.description.abstractThe basic problem companies face today is the change, uncertainity andunexpected changes occuring in their environment. In a such environmentcompanies seek new ways to compete to be prosperous.Japanese Companies with their lean production system achievedunexpected success in last three decades. The success of Japanese Companies inanother words the success of lean produciton showed the importance of productionas a strategic weapon. While the debates on lean production if it is the best wayfor the new environment that includes rapid ghange, uncertainity and incredibleamount of product variety were going on a new production model ?agilemanufacturing? occured in 1991. Agile manufacturing is defined as the way forcompanies to be succesfull in a changing environment.Agility is defined as the required capabilities to be prospoerous intoday?s changing environment. Companies have to understand their environmentand define the change and uncertainity in their environment. And so they canassess the required agility level for themselves, and how can they be more agile.This study aims assessing the required and existing agility level of the two casestudy companies and to make proposals for enhancing agility level of companies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇevik üretim ve karşılaştırmalı bir araştırma
dc.title.alternativeAgile manufacturing and a comparative research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9000896
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206779
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess