Ortaöğretim okullarında kriz yönetimi (Edirne ili örneği)
dc.contributor.advisor | Demir, Kamile | |
dc.contributor.author | Ocak, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:54:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:54:16Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415227 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Edirne İli Resmi Ortaöğretim okullarında görevli okulmüdürlerinin, müdür yardımcılarının ve öğretmenlerin kriz yönetimi konusuna ilişkingörüşlerini ve konuyla ilgili okullarında yapılan çalışmaları inceleyerek ortaöğretimokullarının krize hazırlık düzeylerini saptamaktır. Araştırmada görüşme tekniğikullanılmış, veri analizi teknikleri olarak de içerik analizi ve betimsel analiz tercihedilmiştir.Çalışmanın birinci bölümünde konuyla ilgili problem durumundan, araştırmanın amaçve öneminden bahsedilmiştir. İkinci bölümde kriz, kriz planlaması ve kriz yönetimikavramlarının üzerinde durularak okulda kriz, okulda kriz planlaması ve okulda krizyönetimi konularına değinilmiştir. Okulların sıklıkla karşılaşabilecekleri kriz durumlarıbelirlenmiş ve bir ?Kriz Yönetim Planı? hazırlanmıştır.Üçüncü ve dördüncü bölümlerde, araştırmanın yöntemine ve çalışma grubuylayapılan görüşmeler sonucu elde edilen bulgulara yer verilmiş ve yorumlardabulunulmuştur.Son bölümde, araştırma sonucu varılan sonuçlar verilmiş ve sonuçlar ışığında okulyöneticilerine kriz yönetimine ilişkin önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the crisis preparedness level of High Schoolsin the Province of Edirne by analyzing the views of school principals, vice principals andteachers on crisis management and the studies done at schools on this subject. Theinterview technique is used in the research and content and descriptive analysis are alsopreferred as data analysis techniques.In the first part of the study, the problem, the aim and the importance of theresearch are mentioned. In the second part, the concepts of crisis, crisis planning and crisismanagement are underlined and the subjects of crisis in school, crisis planning in schooland crisis management in school are explained. Crisis situations that are most probable forschools to face are defined and a ?Crisis Management Plan? is prepared.In the third and fourth parts, the method of the research and the findings obtained asa result of interviews made with the managing staff and teachers in the schools arementioned and certain comments are made.In the final section, the results of the research are explained and certain suggestionsare made for the managing staff of the schools by the help of these results. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim okullarında kriz yönetimi (Edirne ili örneği) | |
dc.title.alternative | Crisis management in high schools (sample of Edirne) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9001466 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206804 | |
dc.description.pages | 188 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |