Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyol, Ayşe
dc.contributor.authorKeresteci, Zuhal
dc.date.accessioned2020-12-29T12:54:14Z
dc.date.available2020-12-29T12:54:14Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415220
dc.description.abstractPazarlama tekniklerinin kar amacı gütmeyen kuruluşlarda uygulanmayabaşlamasıyla siyaset alanında da bir takım yeniliklere rastlanmıştır. Siyasetin bir ürüngibi düşünülerek tasarlanması ve pazara sunulması politik pazarlama kavramınıdoğurmuştur. Politik pazarlama kavramı 1950 ve 1960'lardan itibaren ilk kez AmerikaBirleşik Devletleri'nde kullanılmaya başlanmış ve bilimsel çalışmalara konu olmuştur.Politik pazarlama sadece kavramın tanımlandığı değil, çeşitli etkilerinin de belirlendiğiçalışmalara ihtiyaç duymaktadır.?Siyasal Partilerin Politik Pazarlama Uygulamaları ile Bu UygulamalarınSeçmenler Üzerindeki Etkileri ve Bir Uygulama? başlıklı bu çalışma, politik pazarlamauygulamalarının seçmenler üzerinde bıraktığı etkileri incelemektedir. Daha spesifikolarak araştırmanın amacı, siyasal partilerin politik pazarlama uygulamaları ve Edirneilindeki seçmenlerin bu uygulamalara yaklaşımlarını nitel olarak analiz etmektir.Bu amaca ulaşmak için iki aşamalı bir araştırma tasarlanmış ve uygulanmıştır.Birinci aşamada literatür taraması sonucunda politik pazarlama uygulamalarına ilişkinveriler toplanmıştır. İkinci aşamada ise, seçmelerin algılamalarına ilişkin veriler anketformu kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile elde edilmiş ve sonuçlardeğerlendirilmiştir.Araştırma sonuçları göstermektedir ki, seçmenler belli bir ölçüde politikpazarlama uygulamalarının etkisi altında kalmaktadırlar ve bu etki kimi zamanseçimlerde kullanılan oya dönüşebilmektedir.Anahtar kelimeler: Politik pazarlama, siyasal parti, iletişim, seçim kampanyası, politik reklamcılık
dc.description.abstractSome political innovations have been realized with the help of using marketingtechniques in the firms which are not profit-based. Thinking the politics as a productand presenting it in the market lead to the concept of ?political marketing?. The conceptof ?political marketing? has been started to be applied in USA for the first time since1950?s and 1960?s and become the subject matter in the scientific studies. Politicalmarketing not only requires the studies in which the concepts are explained but also theones in which various affects are identified.The study whose heading is ?Political Marketing Applications of PoliticalParties and The Effect of These on Voters and An Application? searches for the effectsof the applications of political marketing on voters. More specifically, the aim of thisresearch is to qualitatively analyse the political marketing applications of politicalparties and the attitudes of voters in Edirne towards these applications.In order to reach this aim, a study covering two steps is chosen and followed. Inthe first step, after scanning literature, data about political marketing applications aregathered. In the second one, using form of questionnaire with the help of face to facecommunication technique, data related to perceptions of voters are assembled and theresults are evaluated.The results of this research shows that voters are affected by political marketingapplications and this effect sometimes becomes a votein an election.Key words: Political marketing, political party, communication, election campaign,political advertisingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleSiyasal partilerin politik pazarlama uygulamaları ve bu uygulamaların seçmenler üzerindeki etkileri ve bir uygulama
dc.title.alternativePolitical marketing applications of political parties and the effect of these on voters and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPolitical communication
dc.subject.ytmElections
dc.subject.ytmElection campaigns
dc.subject.ytmElection activities
dc.subject.ytmVoters
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmPolitical marketing
dc.subject.ytmPolitical advertising
dc.identifier.yokid9001444
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240959
dc.description.pages218
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess