Show simple item record

dc.contributor.advisorGüvenç, Hülya
dc.contributor.authorBulut, Serpil
dc.date.accessioned2020-12-29T12:53:53Z
dc.date.available2020-12-29T12:53:53Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415088
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı cinsiyet ve başarı durumunun öğrencilerin matematik dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ve başarı güdüleri üzerindeki etkilerini belirlemek, öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejilerinin başarı güdüsü düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir.Nedensel karşılaştırmalı tarama modelindeki bu araştırma 2005-2006 öğretim yılı I. yarıyılında Edirne İli Merkez İlçedeki İlköğretim II. Kademe okullarında öğrenim görmekte olan 703 (341 kız, 362 erkek) 7. sınıf öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma verileri Açıkgöz ve Ellez (2004) tarafından geliştirilen ?Öğrenme Stratejileri Ölçeği? ve ?Başarı Güdüsü Ölçeği? ile toplanmıştır. Ayrıca öğrencilerin 6. sınıfa ait matematik dersi başarı durumları da belirlenerek karşılaştırmalarda kullanılmıştır.Araştırma verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Scheffè Testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin matematik dersinde öğrenme stratejilerinden yoğunlaşma stratejilerini en çok, işleme stratejilerini ise en az kullandıkları; öğrenme stratejilerini kızların erkeklerden ve başarılı öğrencilerin diğerlerinden daha fazla kullandıkları görülmüştür. Öğrencilerinin çoğunun orta düzeyde başarı güdüsüne sahip olduğu ve başarı durumu ile başarı güdüsü düzeylerinin paralel değiştiği belirlenmiştir. Ayrıca başarı güdüsü düzeyi düştükçe strateji kullanımının da azaldığı görülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study learning strategy use and achievement motivation of seventh graders and effects of students gender and achievement on their learning strategy use and achievement motivation; and to examine whether learning strategy use vary in accordance whit achievement motivation in math.Cousal comparision model was utilized and 703 seventh graders (341 famale and 362 male) participated in this resaearch in Edirne, 2005 fall.The data were collected with ?Scale of Learning Strategies? and ?Scale of Achievement Motivation?, developed by Açıkgöz and Ellez (2004). Students math achievement were obtained from their marks which they got a term before.Arithmetic mean, Standart deviation, Analysis of variance, t test and Scheffè test were used to analysis of data.The findings discarned that,.students are using frequently concreation learning strategies and rarely elaboration learning strategies and the achievement motivation of students is medium in general. And also girls are motivated and using more learning strategies than boys. Findings have proved that learning strategy use and achievement motivation are effected by students achievement level. Also achievement motivation is a remarkable factor for learning strategy use in mathen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ve başarı güdüleri
dc.title.alternativeLearning strategy use in math course and achievement motivation of seventh greders in elemantery school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid301349
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206784
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess