Okul yönetilerinin yönetim süreçleri açısından karşılaştıkları problemler
dc.contributor.advisor | Yiğit, Birol | |
dc.contributor.author | Kerdak Karagöz, Bahar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:53:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:53:49Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415068 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin yönetim süreçleriaçısından karşılaştıkları problemler tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, ?OkulMüdürlerinin Yönetim Süreçleri Açısından Karşılaştıkları Problemler? adlı anket ilköğretimokulu müdürlerine uygulanmıştır. Araştırmanın verileri 2005-2006 Eğitim- Öğretim yılındaEdirne ilinde görev yapan ilköğretim okulu müdürlerine toplam 90 adet anket uygulanarakelde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, çalışma evrenini oluşturan Edirne ili sınırları içindegörev yapan 159 ilköğretim okulu müdüründen tesadüfî örnekleme ile seçilen 59 ilköğretimokulu müdürü oluşturmuştur. Elde edilen veriler, bilgisayarda SPSS programı kullanılarak?Tek Yönlü Varyans Analizi? ve ?t? testi ile incelenmiştirElde edilen bulgular sonucunda okul müdürlerinin; ?yaş?, ?mesleki kıdem? ,?yöneticilik kıdemi?, ?görev yaptıkları okuldaki öğretmen sayısı? ve ?görev yeri? bağımsızdeğişkenlerine göre yönetim süreçlerinde sorun yaşama düzeylerinde farklılıklar tespitedilmiştir. Genel olarak yaş, mesleki kıdem, yöneticilik kıdemi ve okuldaki öğretmen sayısıarttıkça okul yöneticilerinin yönetim süreçlerinde sorun yaşama düzeylerinde düşüş tespitedilmiş, buna karşılık yeterliklerinin arttığı görülmüştür.Okul yöneticilerinin, yönetim süreçleri hakkında yeterince eğitim almamış olmaları,üst yöneticilere bağlı olarak sorunlar yaşamaları ve bazı durumlarda yetkilerini yeterligörmemeleri gibi konularda problem yaşadıkları da araştırma sonucunda elde edilenbulgulardandır. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to detect the problems that primary school managers faceduring management processes.Questionnaire was used as survey method for the study. Questionnaire named?Problems primary school managers live at management processes? was applied to primaryschool managers. The data was acquired from 90 primary school managers that performedduty during 2005-2006 training and education season in Edirne province of Turkey. Theexamined population comprimised of randomly selected 59 primary school managers of total159 primary schools of Edirne. Gathered questionnaire data was analised with SPSS programusing One way ANOVA and T-Test.As result of questionnaire findings it was determined that primary school managershave different levels of school management processes problems according to ?age?, ?jobexperience?, ?management experience?, ?total number of teachers at school?, ?duty place(country or city)? independent variables. As ?age?, ?job experience?, ?managementexperience? of primary school managers and ?total number of teachers at school? increase;the level of problems that primary school managers live decrease and the managers?managerial adequacy increase.As result of research it was additionally determined that primary school managershave problems of not having adequate training about management processes, living problemsrelated with higher management and in some cases not seeing themselves sufficient. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yönetilerinin yönetim süreçleri açısından karşılaştıkları problemler | |
dc.title.alternative | The Problems of the school managers in terms of school management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 301419 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206803 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |