Avrupa ortak başvuru metni ölçütleri doğrultusunda tasarlanan eylem odaklı etkinliklerin sözcük dağarcığının gelişimine etkisi
dc.contributor.advisor | Yüksel, Hatice Gülru | |
dc.contributor.author | Cebeci, Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:53:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:53:49Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415065 | |
dc.description.abstract | Günümüzde bir ya da iki yabancı dil bilmek neredeyse zorunluluk halinegelmiştir. Bu nedenle yabancı dil öğrenimine verilen önem her geçen gün artmakta, dilöğretim ve öğrenimin standardını sağlamak ve en etkili öğretim metodunubelirleyebilmek için bir çok araştırma yapılmaktadır.Yapılan bu çalışmanın amacı, göreve dayalı dil öğrenme ile geleneksel dilöğrenme yöntemini kıyaslayarak göreve dayalı öğrenmenin etkisini bulmaya çalışmaktır.Geleneksel dil öğretim yönteminin amacı, dili müfredat ve ders kitabına uyarak herhangibir ekstra çalışma ortamı sunmadan dili öğretmekken, göreve dayalı dil öğretimyönteminin amacı dili öğrencilerin birbirleriyle iletişim kurarak etkin katılımlarıyla veanlama önem vererek öğretmektir. Bu deneysel çalışmanın amacı, göreve dayalı dilöğretim yönteminin kelime öğrenimine etkisini bulmak ve göreve dayalı dil öğretimyöntemiyle kelime öğrenen 6. sınıf deney grubu ile geleneksel dil öğretim yöntemiylekelime öğrenen kontrol grubu arasında fark olup olmadığını saptamaktır. Çalışma 2005-2006 eğitim-öğretim yılının ilk yarıyılında Edirne Yüksel Yeşil İlköğretim Okulu'ndagerçekleştirilmiş ve çalışmaya 6. sınıflarından 80 kişi dahil edilmiştir. Her iki grup dahaftada dört saat İngilizce dersi almıştır ancak deney grubunun haftada iki saatiaraştırmacı tarafından göreve dayalı kelime öğretimi ile doldurulmuştur. Uygulama 18hafta sürmüştür. Her iki gruba çalışmadan önce öntest verilmiştir, bu test sayesindeöğrencelerin öğretilecek kelimeler hakkında ne kadar bilgiye sahip olduklarıbelirlenmiştir. Yine her iki gruba uygulamadan hemen sonra sontest verilereköğrencilerin uygulamadan ne kadar öğrenme kaydettikleri belirlenmeye çalışılmıştır.Test sonuçları istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Bu sonuçlara göre, 6. sınıf İngilizcedersi için hazırlanan göreve dayalı öğrenme etkinlikleri öğrencilerin kelime öğrenimineolumlu etki yapmıştır. Bunun yanısıra, her iki yöntemin de öğrenmede etkili olmalarınarağmen göreve dayalı öğrenmenin çok daha etkili olduğu bulunmuştur. Yani, kelimebaşarısında deney grubunun kontrol grubundan daha iyi olduğu saptanmıştır.Anahtar sözcükler: Görev, göreve dayalı etkinlikler, göreve dayalı dil öğretimi | |
dc.description.abstract | It has been compulsory to know a foreign language or more languages in these days.Therefore the importance given to learning a foreign language or more languages has beenincreasing day by day and the studies have been carried out to supply the standards of teachingand learning of a language in the world and to determine the most effective second languageteaching method.The aim of this current study is to find out the effectiveness of the task-based languageteaching by comparing it with traditional language teaching. The aim of traditional secondlanguage teaching is to teach the language in accordance with the curriculum and the coursebook without using any additional activity or task. On the other hand, the task-based languageteaching aims to teach the language within interaction and active participation of the studentsinto the tasks by focusing on meaning. This experimental study aims to find out theeffectiveness of the TBLT on vocabulary learning and search whether there is a differencebetween the experimental group learning vocabulary through task-based activities designed for6th graders and the control group learning vocabulary through traditional activities. The studywas conducted to 80, sixth grade subjects in Edirne Yüksel Yeşil Elementary School in thefirst semester of the academic year 2005-2006. Both groups took English course for four hoursa week, yet the two hours of the English courses in the experimental group were filled by theresearcher. The application took 18 weeks. Both groups were given pretest just before thestudy in order to determine of what vocabulary knowledge the subjects had and they weregiven the same test at the end of the study as a posttest in order to find out how much theyimproved. The results were statistically analysed. According to the results, the task-basedactivities designed for 6th grade English courses had a positive effect on the development oflearners? lexical competence. Besides, both methods were found effective in vocabularylearning whereas there was a significant difference between the experimental group and thecontrol group. That is to say, the experimental group was significantly better than the controlgroup at vocabulary. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.title | Avrupa ortak başvuru metni ölçütleri doğrultusunda tasarlanan eylem odaklı etkinliklerin sözcük dağarcığının gelişimine etkisi | |
dc.title.alternative | The Effectivity of task-based activities on vocabulary competence designedin accordance with the common European framework | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 301392 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206795 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |