İlköğretim II. kademe öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları başarı başarısızlık yüklemeleri ve öğrenme stratejileri
dc.contributor.advisor | Güvenç, Hülya | |
dc.contributor.author | Aydemir, Öznur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:53:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:53:45Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/415039 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmanın amacı cinsiyet ve basarı durumunun ögrencilerin İngilizcedersinde kullandıkları ögrenme stratejileri ve basarı ? basarısızlık yüklemeleriüzerindeki etkilerini belirlemek, ögrencilerin basarı ? basarısızlık yüklemeleri vekullandıkları ögrenme stratejileri arasındaki iliskiyi incelemektir.Tarama modelindeki bu arastırma 2005?2006 ögretim yılı I. yarıyılında İstanbulili Silivri merkez ilçedeki ilkögretim II. Kademe okullarında ögrenim görmekte olan802 (412 kız, 390 erkek) 7. sınıf ögrencisinin katılımı ile gerçeklestirilmistir.Arastırma verileri Ögrenme Stratejileri Ölçegi ve Basarı -BasarısızlıkYüklemeleri Ölçegi ile toplanmıstır. Ayrıca ögrencilerin 6. sınıfa ait İngilizce dersibasarı durumları ve cinsiyetleri de belirlenerek karsılastırmalarda kullanılmıstır.Arastırma verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi,Varyans Analizi, Pearson Korelasyon Katsayısı (r) ve Scheffé Testi kullanılmıstır.Arastırmadan elde edilen sonuç sudur; yüklemeler ve ögrenme stratejileriögrencilerin basarı durumuna göre ve cinsiyete göre farklılık göstermektedir. Ögrenmestratejilerini kullanarak kendi ögrenmelerini düzenleyen ögrenciler basarı göstermekteve basarılı ögrenciler basarılarında hem içsel hem de dıssal yüklemeleri daha fazlayaparken, basarısızlıklarında daha az dıssal yükleme yapmaktadır. Bu durum genelliklekız ögrencilerin lehine degismektedir. Kız ögrenciler İngilizce dersinde ögrenmestratejilerini daha çok kullanmaktadır ve kızların basarı durumu erkeklerinkine göredaha iyidir. Yüklemeler ve ögrenme stratejileri kullanımı arasında iliski vardır.Yüklemeler güdüyü, güdülenme derecesi ögrenme istegini, ögrenme istegi ögrenmestratejisi kullanım düzeyini etkiler. Etkili ögrenme stratejisi kullanımı da basarıyıgetirir. Bu etkilesim döngüsel bir sekildedir.Anahtar kelimeler: Yabancı Dil (ngilizce), Ögrenme Stratejileri, Güdü, Basarı? Basarısızlık Yüklemeleri, lkögretim II. Kademe Ögrencileri | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine the effects of gender andachievement of the students on success ? failure attributions and strategy using that theyuse in English lesson. And also to study if the learning strategies used by the students,show differences according to their success ? failure attributions or not.This research which is in the model of scanning was performed in Silivri towncentre of stanbul during the first semester of 2005-2006 educational year and consistsof 802 2nd level class students. (412 female and 390 male).The data of the research was collected by ?Learning Strategies Scale? which wasdeveloped by Açikgöz and ?Attribution Scale? which were developed by Açıkgöz andSucuoglu. The achievement and gender of the students in 6th class were also determinedand used in comparisons. Arithmetic Mean, Standart Deviation, t test, Analysis ofVariance and Scheffé Test were used in the analysis of the research data.At the end of the research it has been found out that the learning strategies usedby students and their success ? failure attributions, show differences according to theirachievement and gender. Students who regulate their own learning by using learningstrategies show great achievement. Moreover, successful students attribute their successboth to internal and external reasons but mostly they attribute their failure to internalreasons. This situation can be different according to gender especially with theadvantage of female students. They use more learning strategies and they are moresuccessful than male students in English lessons. There is a relationship betweenattributions and learning strategies. Attributions affect motivation, motivation affectsneed for learning and it affects the level of using learning strategies. As a result, usinglearning strategies effectively brings success. These situations are parallel to each other.Key Words: Foreign Language (English), Learning Strategies, Motivation,Success ? Failure Attributions, 2nd Level Primary Students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim II. kademe öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları başarı başarısızlık yüklemeleri ve öğrenme stratejileri | |
dc.title.alternative | The learning strategies and success failure attributions of primary school 2nd level students that they use in English lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Failure | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 9002866 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240929 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |